LOT przedłużył umowę na system do sprzedaży biletów na świecie

LOT i Sabre odnowili w Krakowie umowę, dzięki której przewoźnik może sprzedawać bilety przez system dystrybucji Sabre, z którego korzysta 425 tysięcy biur podróży, agencji i firm na świecie

Publikacja: 23.05.2019 12:37

Dokument podpisali prezes LOT-u Rafał Milczarski (z lewej) i prezes Sabre Sean Menke

Dokument podpisali prezes LOT-u Rafał Milczarski (z lewej) i prezes Sabre Sean Menke

Foto: materiały prasowe

Współpraca obejmuje też prace nad nową wersją oprogramowania Sabre AirCentre Flight Plan Manager, która "zwiększa możliwość redukcji kosztów operacyjnych dzięki zoptymalizowanym planom lotów i innowacyjnemu podejściu do kontroli kosztów".

- Dynamiczny rozwój wymaga innowacyjnych rozwiązań - mówi cytowany w komunikacie po podpisaniu umowy prezes LOT-u Rafał Milczarski. - LOT w ostatnich trzech latach nie tylko zwiększył liczbę połączeń z 41 do 111, ale także podwoił liczbę pasażerów. Jesteśmy liderem rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, a w Sabre znaleźliśmy odpowiedniego i zaangażowanego partnera, z którym ściśle współpracujemy nad rozwojem zaawansowanych technologicznie rozwiązań.

Sean Menke, prezes Sabre chwali z kolei LOT jako "jedną z najambitniejszych i przyszłościowo myślących linii lotniczych w Europie". - Dzięki jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu zespołu, LOT osiągnął olbrzymi sukces. Czekamy na kontynuację naszej współpracy. Chcemy też odkrywać nowe obszary, w których za pomocą naszej technologii możemy wspierać wzrost i sukcesy LOT-u – podkreśla.

- Rozwiązania technologiczne Sabre tworzą pole do współdziałania na wielu płaszczyznach - wyjaśnia członek zarządu LOT-u ds. handlowych Michał Fijoł. - Na przykład Sabre Travel Network dostarcza nam technologię automatycznego połączenia taryf lotniczych, dostępności miejsc i rozkładu. Pozwala to sprzedawać bilety i usługi dodatkowe w najlepszy znany dzisiaj sposób.

Współpraca z LOT-em ma przyczynić się również do rozwoju działalności Sabre w Polsce. Firma w najbliższym czasie planuje rozbudowanie centrum rozwoju oprogramowania, które od ponad 18 lat działa w Krakowie.

Podczas spotkania Sebastian Drzewiecki, nowy dyrektor zarządzający Sabre, ogłosił przeniesienie polskiego biura do nowoczesnego budynku - Tischnera Office. Nowe miejsce zapewni krakowskim specjalistom IT komfortowe warunki pracy oraz pomieści większą liczbę pracowników.

Sabre Corporation jest jedną z wiodących firm technologicznych pracujących dla branży turystycznej. Rozwiązania dostarczane przez Sabre - oprogramowanie, systemy rezerwacyjne i systemy na urządzenia mobilne - są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli. W Krakowie od 2000 roku działa światowe centrum rozwoju, Sabre Polska, zatrudniające około 1540 osób. Polscy programiści przygotowują kluczowe projekty dla całej firmy, w tym służące do wytwarzania produktów dla biur podróży i rozwiązania dla linii lotniczych.

Współpraca obejmuje też prace nad nową wersją oprogramowania Sabre AirCentre Flight Plan Manager, która "zwiększa możliwość redukcji kosztów operacyjnych dzięki zoptymalizowanym planom lotów i innowacyjnemu podejściu do kontroli kosztów".

- Dynamiczny rozwój wymaga innowacyjnych rozwiązań - mówi cytowany w komunikacie po podpisaniu umowy prezes LOT-u Rafał Milczarski. - LOT w ostatnich trzech latach nie tylko zwiększył liczbę połączeń z 41 do 111, ale także podwoił liczbę pasażerów. Jesteśmy liderem rozwoju w Europie Środkowej i Wschodniej, a w Sabre znaleźliśmy odpowiedniego i zaangażowanego partnera, z którym ściśle współpracujemy nad rozwojem zaawansowanych technologicznie rozwiązań.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek