Rekordowy rok warszawskiego dworca autobusowego

W 2018 roku Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia obsłużył 3 miliony podróżnych, dwa razy więcej niż rok wcześniej

Publikacja: 06.03.2019 12:45

Rekordowy rok warszawskiego dworca autobusowego

Foto: Materiały prasowe

W ubiegłym roku Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia odprawił 3 miliony podróżnych, co oznacza wzrost o 50 procent rok do roku - informuje spółka Polonus, która jest operatorem tego węzła komunikacyjnego. Autobusy wyjeżdżały z dworca 130 tysięcy razy.

Za pośrednictwem platformy Polonusa DworzecOnline.pl, oferującej bilety ponad 250 przewoźników, podróżni kupili ponad 2,5 miliona biletów o wartości 48 procent większej niż w 2017 roku.

Większa była przy tym również - o połowę - liczba kursów. Z kolei sprzedaż w dworcowych biletomatach wzrosła aż o 716 procent.

Polonus ma w ofercie prawie 40 tras łączących Warszawę z głównymi miastami i ośrodkami turystycznymi w Polsce. Najpopularniejsze kierunki całoroczne to Szklarska Poręba, Kudowa-Zdrój, Krynica-Zdrój, Kętrzyn, Mrągowo, Gołdap, Busko-Zdrój, Koszalin, Olsztyn i Sandomierz, a sezonowe - Kołobrzeg, Darłowo, Mielno, Łeba, Dębki, Karwia, Jastrzębia Góra, Władysławowo, Krynica Morska, Giżycko i Mikołajki.

Polonus jeździ również do Lwowa, Truskawca, Drohobycza i Iwano-Frankowska w Ukrainie.

Przewoźnik obsługuje ponad 2 miliony pasażerów rocznie.

Czytaj też: "Polonus zwiększa flotę i dodaje połączenie".

W ubiegłym roku Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia odprawił 3 miliony podróżnych, co oznacza wzrost o 50 procent rok do roku - informuje spółka Polonus, która jest operatorem tego węzła komunikacyjnego. Autobusy wyjeżdżały z dworca 130 tysięcy razy.

Za pośrednictwem platformy Polonusa DworzecOnline.pl, oferującej bilety ponad 250 przewoźników, podróżni kupili ponad 2,5 miliona biletów o wartości 48 procent większej niż w 2017 roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej