Ryanair zwiększa zakupy w Boeingu

Irlandzki przewoźnik skorzystał z tzw. opcji i zwiększył zamówienie na samoloty o dodatkowe 25 boeingi B737 MAX 8 o wartości katalogowej 3 miliardów dolarów

Publikacja: 25.04.2018 16:35

Boeing 737 MAX może zabrać 197 pasażerów

Boeing 737 MAX może zabrać 197 pasażerów

Foto: AFP

Producent umieścił je wcześniej w internetowym zestawieniu zamówień do czasu potwierdzenia zamówienia nie ujawniając nazwy klienta. Ryanair zamówił pod koniec 2014 roku 100 samolotów wąskokadłubowych i zastrzegł sobie możliwość zamówienia kolejnych 100. W czerwcu podczas salonu lotniczego pod Paryżem dokupił jeszcze 10 MAX-ów, niezależnie od zamówienia z 2014 r. Teraz dodał do tego 25 maszyn z opcji. W tej sytuacji zamówienie wzrosło do 135 samolotów, a opcja zmalała do 75.

Ryanair łącznie zamówił u Boeinga 650 samolotów wąskokadłubowych, jest największym klientem w historii tego koncernu.

Prezes linii lotniczej, Michael O'Leary, powiedział w marcu, że spodziewa się, że wykorzysta pełną opcję. Przewoźnik uznał, że nowe samoloty poprawią mu rentowność dzięki znacznej oszczędności silników, dochodzącej do 16 procent paliwa, i większej liczbie foteli. Dotychczasowa flota ma po 189 miejsc, nowo zamówiona po 197.

Konkurenci Irlandczyków, easyJet i Wizz Air zamówili A321, które mogą zabierać do 239 pasażerów. Ryanair prowadził z Boeingiem rozmowy o nowej, większej wersji B737, MAX 10, która będzie mieć do 230 miejsc, ale dał do zrozumienia, że będzie nią zainteresowany, o ile cena będzie niższa.

Pierwsze MAX-y z silnikami Leap-1B spółki CFM trafią do tej linii w I półroczu 2019.

Ryanair używa obecnie około 430 boeingów, nowe samoloty pozwolą mu w 2024 r. przewozić po 200 milionów podróżnych rocznie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem