Wakacje.pl mają już 100 salonów sprzedaży

Największy w Polsce pod względem obrotów multiagent turystyczny Wakacje.pl otworzył setne biuro sprzedaży pod swoją marką. W tym roku planuje jeszcze dwadzieścia otwarć

Publikacja: 16.02.2018 12:11

W uroczystym otwarciu salonu wziął udział prezes Wakacji.pl Dariusz Dariusz Górzny (z lewej) i człon

W uroczystym otwarciu salonu wziął udział prezes Wakacji.pl Dariusz Dariusz Górzny (z lewej) i członek zarządu Zenon Szczepkowski

Foto: ROL

Wakacje.pl działają od 19 lat na rynku turystyki zorganizowanej jako agent internetowy. Ale od  2011 roku firma udziela również franczyzy na tak zwane biura stacjonarne. W sieci ma więc już dwa salony własne i 98 franczyzowych. W tym roku planuje otworzyć jeszcze 20 podobnych sklepów.

Setny punkt mieści się w Osielsku na obrzeżach Bydgoszczy. To 82 miejscowość na mapie Polski z marką Wakacje.pl.

Franczyzobiorcami są zarówno przedsiębiorcy dopiero wchodzący do branży turystycznej, jak i funkcjonujący w niej od lat. Zobowiązani są jednak zatrudniać tylko doświadczonych doradców.  Dodatkowo Wakacje.pl szkoli sprzedawców w centrali - zarówno z systemu CRM, produktu, jak i marketingu.

Magdalena Klimek z Osielska prowadziła samodzielnie biuro agencyjne przez 16 lat. - Ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która przyciągnie klientów - wyjaśnia powody swojej decyzji o przyłączeniu się do sieci. - Możemy cały czas obsługiwać te same osoby albo zrobić krok naprzód i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji, która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam logo, aranżację lokalu według standardu marki w sieci, zrobiliśmy otwarcie z pompą. Czas ruszyć z biznesem z kopyta – mówi, cytowana w komunikacie multiagenta.

Franczyzobiorcy są wspierani przez centralę firmy cały czas. – Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu i projektowaniu wnętrza i witryny. Później mają dostęp do naszego know how, narzędzi szkoleniowych i sprzedażowych, pomagamy im także w marketingu i dofinansowujemy ich promocję na lokalnym rynku – wymienia rzeczniczka Wakacji.pl Klaudyna Mortka.

Zdarza się, że franczyzobiorcy otwierają drugie biuro pod tą samą marką. Tak się stało w 14 miastach. Po kilka salonów Wakacje.pl mają w Warszawie, Katowicach i Trójmieście. Firma nadal poszukuje dobrych miejsc na salony. Najchętniej widziałaby je w Kielcach, Zabrzu, Rudzie Śląskiej, Opolu, Wałbrzychu, Zielonej Górze, Grudziądzu. Słupsku, Koninie, Suwałkach, Głogowie, Lesznie czy Łomży.

- Jeden z salonów po przystąpieniu do naszej sieci odnotował sześciokrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z okresem, kiedy działał pod własnym szyldem - przekonuje Mortka.

Istotnym warunkiem przyłączenia się do sieci jest posiadanie lokalu w miejscu "z dużym potencjałem sprzedażowym". Połowa salonów sieci Wakacje.pl mieści się w galeriach handlowych, druga połowa przy ulicach z dużym lub średnim natężeniem ruchu i z miejscami parkingowymi. Modelowy salon powinien mieć 20-30 m kwadratowych powierzchni użytkowej (lub wyspy w galerii handlowej). Koszt wyposażenia związanego z marką (m.in. kasetony i semafor podświetlany, logo ze styroduru, fototapeta, plakaty, meble, oświetlenie, akcesoria stroje firmowe) to około 21 tysięcy złotych. Franczyzodawca nie pobiera od swoich partnerów żadnych opłat licencyjnych.

Wakacje.pl mają umowy z ponad 100 biurami podróży, w tym z największymi w kraju.

Wakacje.pl działają od 19 lat na rynku turystyki zorganizowanej jako agent internetowy. Ale od  2011 roku firma udziela również franczyzy na tak zwane biura stacjonarne. W sieci ma więc już dwa salony własne i 98 franczyzowych. W tym roku planuje otworzyć jeszcze 20 podobnych sklepów.

Setny punkt mieści się w Osielsku na obrzeżach Bydgoszczy. To 82 miejscowość na mapie Polski z marką Wakacje.pl.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy