Odgrzewasz jedzenie? Powiedz o tym klientom

Pixabay

Włoski Sąd Najwyższy orzekł, że oszustwem jest nieinformowanie klientów restauracji, że dania przygotowywane są z mrożonych produktów. Utrzymał wyrok, na mocy którego restauratorowi nakazano zapłacić 2200 euro kary

Analizujące orzeczenie Sądu Najwyższego (kasacyjnego) media podkreślają, że włoskie przepisy umożliwiają karanie właścicieli lokali, którzy nie zaznaczają wyraźnie w menu, że serwowane dania to mrożonki, bądź że zostały przygotowane z zamrożonych składników. Ukrycie tej informacji jest uważane za oszustwo w handlu, karane grzywną w wysokości ponad 2 tysięcy euro. Taką karę wymierzono restauratorowi z Mediolanu, który ją zaskarżył. Sprawa trafiła do Sądu Najwyższego, a ten wyrok utrzymał i obciążył mężczyznę dodatkowo także kosztami procesowymi.

Przypomina się, że w ostatnich latach włoskie sądy wiele razy zajmowały się sprawami różnych lokali, w tym chińskich restauracji i luksusowych cukierni, serwujących potrawy oraz desery z produktów przechowywanych w zamrażalniku. Ustalano to podczas rutynowych kontroli. Zawsze w takich przypadkach wymierzano wysokie kary finansowe.

Media podkreślają, że mrożonki są dopuszczalne, ale informacje o nich muszą być w karcie dań.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

POT ma czterech stuprocentowych dyrektorów ZOPOT-ów

Menedżerowie od marketingu, specjalistka od relacji polsko-chińskich i dyplomacji kulturalnej i przedsiębiorca turystyczny – ...

Poznań chce mieć park kulturowy na starówce

Powołania Parku Kulturowego Stare Miasto chce poznański samorząd. Jak przekonuje, dzięki niemu lepiej chroniony ...

Japonia zasypana śniegiem

Gwałtowne śnieżyce sparaliżowały transport na zachodnim wybrzeżu Japonii. W mieście Kaga na wyspie Honsiu ...

Słowacja – stan wyjątkowy do końca roku

Do 29 grudnia przedłużył stan wyjątkowy w kraju rząd Słowacji. To oznacza, że nadal ...

Hotelarze odrabiają straty

Hotele w popularnych kurortach są prawie pełne. Zdecydowanie mniej gości mają obiekty w dużych miastach nastawione ...

Aplikacja zastąpi ręcznik

“Plazz” to aplikacja uruchomiona przez Marketing Greece, która pozwala turystom zarezerwować leżak na plaży, ...