Grecka gościnność lepsza od plaż

Greek National Tourism Organisation

Gościnność, dobra jakość zakwaterowania i poczucie bezpieczeństwa to najważniejsze walory kojarzone z marką turystyczną Grecja – wynika z badania greckiej branżowej organizacji turystycznej SETE

INSETE, dział SETE zajmujący się analizami, zlecił przeprowadzenie badania, które miało ujawnić najmocniejsze strony Grecji jako kierunku turystycznego. Raport powstał na podstawie wywiadów z 654 osobami, które wykupiły przynajmniej jeden nocleg w tym kraju. Ich opinie zestawiono z wypowiedziami 6543 podróżnych, którzy spędzili urlop w innych krajach basenu Morza Śródziemnego (w Hiszpanii, Portugalii, we Włoszech, w Turcji, Chorwacji lub na Malcie).

Okazało się, że w Grecji turyści najwyżej cenią gościnność mieszkańców, dobrą jakość zakwaterowania i poczucie bezpieczeństwa. Na dalszych pozycjach znalazły się lokalna kuchnia, piękno krajobrazu, zakupy i poziom centrów informacji turystycznej. Plaże uplasowały się dopiero na ósmej pozycji.

Czytaj też: „O moja Grecjo!”.

Z porównania z innymi kierunkami wynika, że Grecja wygrywa pod względem dopasowania oferty do potrzeb i korzystnego stosunku ceny do jakości oraz plasuje się na tym samym poziomie co konkurenci, jeśli chodzi o rekomendowanie wypoczynku znajomym i rodzinie. Gorzej wypada natomiast w zarządzaniu kierunkiem, w tym w jakości infrastruktury transportowej, oznakowaniu i czystości.

Z podsumowania wyników badania wynika, że 36 procent turystów chce ponownie odwiedzić Grecję, ale wskaźnik ten jest niższy niż średnia dla wszystkich badanych kierunków, która wynosi 46 procent. Analitycy podkreślają też, że zmienia się postrzeganie urlopu nad Morzem Śródziemnym – wypoczynek na plaży traci na popularności, a turyści doceniają mocniej ofertę kulturalną.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lufthansa liczy straty po strajku

W sobotę Lufthansa przywracała powoli normalny rozkład lotów. Przez dwa dni protestu pracowników pokładowych ...

Ras al-Chajma ma nową strategię dla turystyki

Do 2021 roku Ras al-Chajma chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie – to jedno ...

Polski turystyczny bon wyborczy

To bon wyborczy, nie rozwiązujący problemów branży turystycznej i dzielący Polaków – grzmiała w ...

TUI rozszerzy rzeczywistość w czasie zwiedzania

TUI testuje nowy sposób prowadzenia wycieczek fakultatywnych. Turyści dowiedzą się więcej o odwiedzanych miejscach ...

Lotnisko Chopina bez zmian na czas wizyty Trumpa

W czasie wizyty prezydenta Donalda Trumpa Lotnisko Chopina będzie pracować normalnie – zapowiada dyrektor ...

W Sri Lance utrzymuje się napięcie

Po serii zamachów w Sri Lance polski MSZ odradza wszelkie podróże do tego kraju, ...