Wielka Brytania rozważa wprowadzenie podatku ekologicznego

Pixabay

Brytyjski Departament Transportu konsultuje pomysł wprowadzenia podatku ekologicznego na wszystkie środki transportu. Turyści mieliby sami zdecydować, czy go zapłacą

Opłata ekologiczna miałaby być nałożona na bilety lotnicze, promowe, autokarowe, kolejowe, drogowe, ale też na wycieczki zorganizowane, w tym na rejsy – donosi portal TTG Media.

Pomysł zakłada, że sprzedawcy biletów obligatoryjnie będą oferowali klientom możliwość wniesienia opłaty. Turyści sami decydują, czy chcą wydać na ten cel pieniądze, bo system działałby na zasadzie „opt-out” – podatek byłby wliczony w cenę przejazdu czy przelotu, ale kupujący miałby możliwość zrezygnowania z niego.

Pieniądze pozyskane w ten sposób rząd chciałby wykorzystać na ochronę środowiska, na przykład na sadzenie drzew czy instalowanie paneli słonecznych. W ten sposób chce zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Sekretarz ds. transportu Chris Grayling zainicjował już konsultacje na temat sposobów redukcji dwutlenku węgla produkowanego przez środki transportu (potrwają do 26 września).

Zobacz też: „Mieszkańcy Edynburga za podatkiem turystycznym”.

Ministrowie mają nadzieję, że projekt uświadomi społeczeństwu wpływ środków transportu na otoczenie – z badań Departamentu Transportu wynika, że w 2018 roku wyprodukowały one jedną trzecią dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolejowymi szprychami do centralnego lotniska

1,6 tysiąca kilometrów nowych lub zmodernizowanych szlaków kolejowych. A na nich pociągi jadące z ...

Turystyka w polskim Google’u – ranking witryn

Tripadvisor.com, booking.com, nocowanie.pl, rozklad-pkp.pl i e-podroznik.pl to pięć najpopularniejszych wśród Polaków witryn internetowych związanych ...

Prawie dwa razy więcej Polaków w Izraelu

Odkąd rząd Izraela zachęca dopłatami linie lotnicze do otwierania połączeń z Tel Awiwem, lawinowo ...

TUI zmienia siedzibę, ale zostaje na Mokotowie

W kwietniu 2020 roku TUI Poland przeniesie swoją siedzibę o kilkaset metrów – z ...

Atrakcyjna nazwa pokoju zwiększy sprzedaż

Banalne nazwy pokojów hotelowych, takie jak podstawowy czy standardowy, mogą zniechęcać klientów – przekonuje ...

Prezes TUI do Hiszpanów: Jesteście za drodzy

Choć Hiszpania utrzymuje duże zainteresowanie niemieckich turystów, przez wysokie ceny może stracić pozycję na ...