Yanosik promuje polskie atrakcje turystyczne wśród kierowców

Nowa funkcja w aplikacji dla kierowców Yanosik ma na celu promowanie ciekawych miejsc w Polsce i zachęcanie kierowców do ich odkrywania.

Publikacja: 28.06.2024 10:22

Według danych Yanosika w tym roku Twierdzę Wisłoujście odwiedzialo o prawie 39 procent zmotoryzowany

Według danych Yanosika w tym roku Twierdzę Wisłoujście odwiedzialo o prawie 39 procent zmotoryzowanych turystow więcej niż w ubiegłym roku

Foto: PAP, Andrzej Jackowski

Polska aplikacja dla kierowców Yanosik wzbogaciła się o nową funkcję - informuje użytkowników o ciekawych miejscach na ich trasie, zachęcając do ich odwiedzenia. Atrakcje mogą zgłaszać do Yanosika regionalne organizacje turystyczne.

Pierwszym regionem, który dołączył do projektu i już widzi efekty, jest Pomorze. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) zgłosiła do Yanosika 60 punktów z atrakcjami i zabytkami. Dane Yanosika pokazują, że przyciągają one obecnie zauważalnie większą liczbę turystów, na przykład okolice wsi Marzęcino z najniżej położonym punktem w Polsce odwiedziło w tym roku o 44 procent kierowców więcej niż w roku 2023, Twierdzę Wisłoujście o prawie 39 procent więcej, a Wielbłądzi Garb w Krynicy Morskiej o ponad 34 procent więcej.

Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu letniego, w którym realizowana jest znaczna część podróży, wzrosła liczba odwiedzin miejsc z atrakcjami turystycznymi, takich jak zwodzony most w Małych Swornegaciach (o 23 procent), dom podcieniowy w Trutnowach (o 21 procent), grodzisko Owidz (o 18 procent), Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie (o 16 procent), Muzeum Diecezjalne w Pelplinie (o 15 procent) czy latarnia morska Gdańsk Nowy Port (o 14 procent).

Jak działa nowa funkcja Yanosika? Każdy użytkownik aplikacji, który podróżuje trasą ze zgłoszonymi atrakcjami, dostaje już 10 kilometrów przed nimi komunikat graficzny z nazwą zabytku lub atrakcji i strzałką z opcją nawigacji bezpośrednio do nich. Informowanie o atrakcji turystycznej z wyprzedzeniem pozwala odpowiednio wcześnie zaplanować zjazd lub zorganizować przerwę w ciekawej lokalizacji.

Yanosik

Ponadto każda atrakcja ma specjalną ikonę na mapie, co także pozwala kierowcom wcześniej zaplanować wizytę w wybranym miejscu.

Kolejna informacja w aplikacji jest wyświetlana 500 metrów przed atrakcją. Komunikat ma formę banera z nazwę zabytku lub atrakcji i ruchomą strzałką kierunkową ze zmienną odległością do punktu.

Z aplikacji Yanosik korzysta miesięcznie 2 miliony użytkowników, każdego dnia pokonują łącznie 50 milionów kilometrów. W godzinach szczytu z Yanosika korzysta ponad 200 tysięcy kierowców. W długie weekendy aplikacja bije rekordy popularności - 7 czerwca system odnotował prawie 267,8 tysiąca aktywnych użytkowników online.

Polska aplikacja dla kierowców Yanosik wzbogaciła się o nową funkcję - informuje użytkowników o ciekawych miejscach na ich trasie, zachęcając do ich odwiedzenia. Atrakcje mogą zgłaszać do Yanosika regionalne organizacje turystyczne.

Pierwszym regionem, który dołączył do projektu i już widzi efekty, jest Pomorze. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT) zgłosiła do Yanosika 60 punktów z atrakcjami i zabytkami. Dane Yanosika pokazują, że przyciągają one obecnie zauważalnie większą liczbę turystów, na przykład okolice wsi Marzęcino z najniżej położonym punktem w Polsce odwiedziło w tym roku o 44 procent kierowców więcej niż w roku 2023, Twierdzę Wisłoujście o prawie 39 procent więcej, a Wielbłądzi Garb w Krynicy Morskiej o ponad 34 procent więcej.

Zanim Wyjedziesz
Barcelona podnosi opłatę turystyczną. Obsługa gości kosztuje coraz więcej
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Zanim Wyjedziesz
W Tajlandii bez wizy spędzisz nawet dwa miesiące. Polacy objęci nowym przywilejem
Zanim Wyjedziesz
Za gorąco na Akropol. Zamknięty
Zanim Wyjedziesz
Kolejny protest przeciwko turystyce w Hiszpanii. „Czas wyjść na ulice”
Zanim Wyjedziesz
Wenecja broni się przed turystami. "Płatne wejście do miasta? Tanio już było"