Reklama

Najlepsi blogerzy i vlogerzy odebrali czeki od Polskiej Organizacji Turystycznej

Zwycięzcy Ósmych Turystycznych Mistrzostw Vlogerów organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną odebrali nagrody i czeki za najlepsze prace promujące polskie regiony.

Publikacja: 17.06.2025 18:00

Blogerzy i vlogerzy odebrali nagrody z rąk wiceministra sportu i turystyki Ireneusza Rasia (czwarty

Blogerzy i vlogerzy odebrali nagrody z rąk wiceministra sportu i turystyki Ireneusza Rasia (czwarty od lewej) i prezesa POT Rafała Szmytkego (dziewiąty)

Foto: Filip Frydrykiewicz

Konkurs trwał przez ostatnie dwa miesiące. Szesnaścioro blogerów i vlogerów, którzy wcześniej przeszli pierwszą selekcję, jeździli po wylosowanych regionach i kręcili krajoznawcze filmy i swoje komentarze. Ich prace – w sumie 32, po dwie na każdego uczestnika – oceniała następnie kapituła złożona z pracowników Polskiej Organizacji Turystycznej i dziennikarzy. 

- Liczyły się zasięgi w internecie, opinie internautów i jakość contentu – wyjaśniał podczas ogłoszenia wyników i rozdania nagród dyrektor departamentu wsparcia rozwoju turystyki w POT Jacek Janowski.

Pierwsze miejsce zajęli Anna i Łukasz Piernikarczykowie z kanału „Polskie szlaki”, którzy z ogromną wrażliwością i profesjonalizmem przedstawili województwo kujawsko-pomorskie.

Drugie miejsce przypadło „pełnej energii ekipie AHOJ! Przygodo – Agi, Mario, Miki, Itiego i Arianki, ambasadorów Dolnego Śląska".

Na trzecim miejscu znalazła się Dorota Juranek, znana jako „Mamba on Bike”, która z pasją opowiedziała o Podlasiu, które przemierzała na rowerze.

Reklama
Reklama

Głosowanie internautów było brane pod uwagę przez kapitułę w ocenie końcowej. W tym roku postanowiła ona dodatkowo uhonorować twórców, którzy zdobyli najwięcej ich głosów. W tej kategorii zwycięzcami okazali się ponownie Piernikarczykowie z kanału „Polskie szlaki”.

W ramach tegorocznych mistrzostw prace blogerów i vlogerów miały też szansę na nagrodę w kategorii dodatkowej, w której oceniano filmy umieszczone na TikToku, a poświęcone podróżowaniu odpowiedzialnemu. Tym razem nagroda przypadła reprezentującym województwo śląskie Iwonie i Jarosławowi Kuczom z vloga „Poznaje kraje".

Jak oceniła kapituła, w tegorocznej edycji poziom był niezwykle wyrównany. Konkurencja była zacięta, a vlogerzy pokazali w swoich filmach „pełen wachlarz atrakcji, aktywności i możliwości spędzania wolnego czasu w 16 różnych regionach Polski. Każdy z nich pokazany został w oryginalny i świeży sposób. Od malowniczych pejzaży po miejskie klimaty, od folkloru po nowoczesność – wszystko z pomysłem, autentycznością i szacunkiem dla lokalnych tradycji”.

Materiały stworzone przez vlogerów będą wykorzystywane przez Polską Organizację Turystyczną do promowania turystycznych walorów Polski.

– Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów to coś więcej niż konkurs – to narzędzie promowania kraju przez autentyczne historie i nowoczesny język internetu. Pokazaliśmy, że Polska może być atrakcyjna, zaskakująca i różnorodna – nie tylko w reklamowym sloganie, ale oczami prawdziwych ludzi, którzy kochają podróże i potrafią opowiadać. Dzięki ich filmom każdy region zyskał swój niepowtarzalny głos – mówił prezes POT Rafał Szmytke.

Każdy z finalistów dostanie honorarium w wysokości 6 tysięcy złotych netto, a na najlepsi odebrali również premie - 16 tysięcy złotych za pierwsze miejsce, 9 tysięcy złotych za drugie i 6 tysięcy złotych za trzecie. . Nagroda specjalna za materiał na TikToku to z kolei 5 tysięcy złotych.

Reklama
Reklama

Konkurs trwał przez ostatnie dwa miesiące. Szesnaścioro blogerów i vlogerów, którzy wcześniej przeszli pierwszą selekcję, jeździli po wylosowanych regionach i kręcili krajoznawcze filmy i swoje komentarze. Ich prace – w sumie 32, po dwie na każdego uczestnika – oceniała następnie kapituła złożona z pracowników Polskiej Organizacji Turystycznej i dziennikarzy. 

- Liczyły się zasięgi w internecie, opinie internautów i jakość contentu – wyjaśniał podczas ogłoszenia wyników i rozdania nagród dyrektor departamentu wsparcia rozwoju turystyki w POT Jacek Janowski.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Wenecja wolna od opłat. „Koniec kolejnej fazy testowania walki z masową turystyką”
Zanim Wyjedziesz
Sopocka plaża w smartfonie turysty – wygodnie i bezpiecznie
Zanim Wyjedziesz
Egipt wypowiada wojnę aptekarzom i medykom, którzy oszukują turystów
Zanim Wyjedziesz
Egipt będzie miał kolejny kurort nad morzem. Hotele, mariny, centra handlu i rozrywki
Reklama
Reklama