Najlepsi blogerzy i vlogerzy odebrali czeki od Polskiej Organizacji Turystycznej

Zwycięzcy Ósmych Turystycznych Mistrzostw Vlogerów organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną odebrali nagrody i czeki za najlepsze prace promujące polskie regiony.

Publikacja: 17.06.2025 18:00

Blogerzy i vlogerzy odebrali nagrody z rąk wiceministra sportu i turystyki Ireneusza Rasia (czwarty

Blogerzy i vlogerzy odebrali nagrody z rąk wiceministra sportu i turystyki Ireneusza Rasia (czwarty od lewej) i prezesa POT Rafała Szmytkego (dziewiąty)

Foto: Filip Frydrykiewicz

Konkurs trwał przez ostatnie dwa miesiące. Szesnaścioro blogerów i vlogerów, którzy wcześniej przeszli pierwszą selekcję, jeździli po wylosowanych regionach i kręcili krajoznawcze filmy i swoje komentarze. Ich prace – w sumie 32, po dwie na każdego uczestnika – oceniała następnie kapituła złożona z pracowników Polskiej Organizacji Turystycznej i dziennikarzy. 

- Liczyły się zasięgi w internecie, opinie internautów i jakość contentu – wyjaśniał podczas ogłoszenia wyników i rozdania nagród dyrektor departamentu wsparcia rozwoju turystyki w POT Jacek Janowski.

Pierwsze miejsce zajęli Anna i Łukasz Piernikarczykowie z kanału „Polskie szlaki”, którzy z ogromną wrażliwością i profesjonalizmem przedstawili województwo kujawsko-pomorskie.

Drugie miejsce przypadło „pełnej energii ekipie AHOJ! Przygodo – Agi, Mario, Miki, Itiego i Arianki, ambasadorów Dolnego Śląska".

Na trzecim miejscu znalazła się Dorota Juranek, znana jako „Mamba on Bike”, która z pasją opowiedziała o Podlasiu, które przemierzała na rowerze.

Głosowanie internautów było brane pod uwagę przez kapitułę w ocenie końcowej. W tym roku postanowiła ona dodatkowo uhonorować twórców, którzy zdobyli najwięcej ich głosów. W tej kategorii zwycięzcami okazali się ponownie Piernikarczykowie z kanału „Polskie szlaki”.

W ramach tegorocznych mistrzostw prace blogerów i vlogerów miały też szansę na nagrodę w kategorii dodatkowej, w której oceniano filmy umieszczone na TikToku, a poświęcone podróżowaniu odpowiedzialnemu. Tym razem nagroda przypadła reprezentującym województwo śląskie Iwonie i Jarosławowi Kuczom z vloga „Poznaje kraje".

Jak oceniła kapituła, w tegorocznej edycji poziom był niezwykle wyrównany. Konkurencja była zacięta, a vlogerzy pokazali w swoich filmach „pełen wachlarz atrakcji, aktywności i możliwości spędzania wolnego czasu w 16 różnych regionach Polski. Każdy z nich pokazany został w oryginalny i świeży sposób. Od malowniczych pejzaży po miejskie klimaty, od folkloru po nowoczesność – wszystko z pomysłem, autentycznością i szacunkiem dla lokalnych tradycji”.

Materiały stworzone przez vlogerów będą wykorzystywane przez Polską Organizację Turystyczną do promowania turystycznych walorów Polski.

– Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów to coś więcej niż konkurs – to narzędzie promowania kraju przez autentyczne historie i nowoczesny język internetu. Pokazaliśmy, że Polska może być atrakcyjna, zaskakująca i różnorodna – nie tylko w reklamowym sloganie, ale oczami prawdziwych ludzi, którzy kochają podróże i potrafią opowiadać. Dzięki ich filmom każdy region zyskał swój niepowtarzalny głos – mówił prezes POT Rafał Szmytke.

Każdy z finalistów dostanie honorarium w wysokości 6 tysięcy złotych netto, a na najlepsi odebrali również premie - 16 tysięcy złotych za pierwsze miejsce, 9 tysięcy złotych za drugie i 6 tysięcy złotych za trzecie. . Nagroda specjalna za materiał na TikToku to z kolei 5 tysięcy złotych.

Konkurs trwał przez ostatnie dwa miesiące. Szesnaścioro blogerów i vlogerów, którzy wcześniej przeszli pierwszą selekcję, jeździli po wylosowanych regionach i kręcili krajoznawcze filmy i swoje komentarze. Ich prace – w sumie 32, po dwie na każdego uczestnika – oceniała następnie kapituła złożona z pracowników Polskiej Organizacji Turystycznej i dziennikarzy. 

- Liczyły się zasięgi w internecie, opinie internautów i jakość contentu – wyjaśniał podczas ogłoszenia wyników i rozdania nagród dyrektor departamentu wsparcia rozwoju turystyki w POT Jacek Janowski.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Podróżowanie do Afryki będzie droższe. Każdy turysta ma być obowiązkowo ubezpieczony
Zanim Wyjedziesz
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego odwołane. W tle wojna
Zanim Wyjedziesz
Ostre hamowanie na hiszpańskiej wyspie – turystom nie wolno używać (za dużo) samochodów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Zanim Wyjedziesz
Kolejny kraj opodatkuje turystów. Uważa, że ma ich za dużo