Konkurs trwał przez ostatnie dwa miesiące. Szesnaścioro blogerów i vlogerów, którzy wcześniej przeszli pierwszą selekcję, jeździli po wylosowanych regionach i kręcili krajoznawcze filmy i swoje komentarze. Ich prace – w sumie 32, po dwie na każdego uczestnika – oceniała następnie kapituła złożona z pracowników Polskiej Organizacji Turystycznej i dziennikarzy.
- Liczyły się zasięgi w internecie, opinie internautów i jakość contentu – wyjaśniał podczas ogłoszenia wyników i rozdania nagród dyrektor departamentu wsparcia rozwoju turystyki w POT Jacek Janowski.
Pierwsze miejsce zajęli Anna i Łukasz Piernikarczykowie z kanału „Polskie szlaki”, którzy z ogromną wrażliwością i profesjonalizmem przedstawili województwo kujawsko-pomorskie.
Drugie miejsce przypadło „pełnej energii ekipie AHOJ! Przygodo – Agi, Mario, Miki, Itiego i Arianki, ambasadorów Dolnego Śląska".
Na trzecim miejscu znalazła się Dorota Juranek, znana jako „Mamba on Bike”, która z pasją opowiedziała o Podlasiu, które przemierzała na rowerze.