Airbnb znów pozwala oferować na swojej stronie usługi dodatkowe w postaci wycieczek i innych atrakcji w odwiedzanych miejscach – donosi portal Phocuswire. Wszystko odbyło się po cichu, ale na pytanie portalu firma potwierdziła tę decyzję. „Naszym celem jest zapewnienie gościom zróżnicowanej, wyjątkowej oferty doświadczeń, które faktycznie odzwierciedlają kulturę i charakter miast na całym świecie” – napisała w odpowiedzi.
Czytaj więcej
W latach 2014-2023 pojemność mieszkań na wynajem w Attyce w Grecji rosła w średnim rocznym tempie 24 procent, podczas gdy pojemność hoteli tylko 1 procent.
Airbnb zmienia zdanie odnośnie do usług dodatkowych
Airbnb oferowało już usługi dodatkowe, ale w kwietniu zeszłego roku wstrzymało możliwość dodawania kolejnych propozycji, a w maju poinformowało usługodawców o usunięciu ze strony propozycji, które nie spełniają jej standardów. Jednocześnie na stronie pojawił się nowy typ usługi – "icons", przy czym chodziło tu o unikatowe doświadczenia, obejmujące także pobyty w miejscach związanych z gwiazdami showbiznesu wielkiego formatu. W sierpniu, w czasie rozmowy podsumowującej drugi kwartał, prezes Airbnb Brian Chesky mówił o przywróceniu „doświadczeń” w przyszłym roku.
Jeszcze w 2022 roku usługi dodatkowe miały być jedną z głównych inwestycji Airbnb, później firma zmieniła strategię. Dziś Chesky mówi, że oferta musi być przystępna cenowo, tworzona na wyłączność dla Airbnb i prezentowana poprzez treści wideo. – Całkowicie przeprojektujemy nasz silnik wyszukiwania, aby oferować usługi dodatkowe po zarezerwowaniu pobytu – wyjaśnia.
Kiedy Airbnb coś tworzy, to musi to być coś wyjątkowego
Decyzja podjęta we wtorek zaskoczyła branżę turystyczną. Dyrektor generalna i założycielka Mount, startupu z branży turystycznej, Madison Rifkin mówi, że Airbnb chyba nadal nie wie, w którą stronę chce rozwijać ten segment usług.