Reklama

Airbnb przywraca usługę dla turystów. "To musi być coś wyjątkowego"

Już nie tylko zakwaterowanie, ale też atrakcje w odwiedzanych miejscach można zarezerwować za pośrednictwem Airbnb. Firma zamknęła segment „doświadczenia” w maju i zapowiedziała, że przywróci go dopiero w 2025 roku. Zrobiła to po cichu cztery miesiące wcześniej.

Publikacja: 17.09.2024 09:42

Airbnb przywraca usługę dla turystów. "To musi być coś wyjątkowego"

Foto: Adobe Stock

Airbnb znów pozwala oferować na swojej stronie usługi dodatkowe w postaci wycieczek i innych atrakcji w odwiedzanych miejscach – donosi portal Phocuswire. Wszystko odbyło się po cichu, ale na pytanie portalu firma potwierdziła tę decyzję. „Naszym celem jest zapewnienie gościom zróżnicowanej, wyjątkowej oferty doświadczeń, które faktycznie odzwierciedlają kulturę i charakter miast na całym świecie” – napisała w odpowiedzi.

Czytaj więcej

Greckie hotele nie nadążają za Airbnb. Liczba mieszkań wakacyjnych rośnie lawinowo

Airbnb zmienia zdanie odnośnie do usług dodatkowych

Airbnb oferowało już usługi dodatkowe, ale w kwietniu zeszłego roku wstrzymało możliwość dodawania kolejnych propozycji, a w maju poinformowało usługodawców o usunięciu ze strony propozycji, które nie spełniają jej standardów. Jednocześnie na stronie pojawił się nowy typ usługi – "icons", przy czym chodziło tu o unikatowe doświadczenia, obejmujące także pobyty w miejscach związanych z gwiazdami showbiznesu wielkiego formatu. W sierpniu, w czasie rozmowy podsumowującej drugi kwartał, prezes Airbnb Brian Chesky mówił o przywróceniu „doświadczeń” w przyszłym roku.

Jeszcze w 2022 roku usługi dodatkowe miały być jedną z głównych inwestycji Airbnb, później firma zmieniła strategię. Dziś Chesky mówi, że oferta musi być przystępna cenowo, tworzona na wyłączność dla Airbnb i prezentowana poprzez treści wideo. – Całkowicie przeprojektujemy nasz silnik wyszukiwania, aby oferować usługi dodatkowe po zarezerwowaniu pobytu – wyjaśnia.

Kiedy Airbnb coś tworzy, to musi to być coś wyjątkowego

Decyzja podjęta we wtorek zaskoczyła branżę turystyczną. Dyrektor generalna i założycielka Mount, startupu z branży turystycznej, Madison Rifkin mówi, że Airbnb chyba nadal nie wie, w którą stronę chce rozwijać ten segment usług.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Airbnb zapłaci włoskiemu rządowi setki milionów euro. Wyręczy swoich "gospodarzy"

– Nie sądzę, żeby Airbnb podążało typową ścieżką sprzedaży biletów na wydarzenia za pośrednictwem swojej platformy. Kiedy już zrobią coś wielkiego, spodziewam się, że będzie to wyglądać zupełnie inaczej niż wszystko, co obecnie widzimy w branży – uważa.

Inni twierdzą, że stworzenie platformy oferującej doświadczenia jest trudniejsze niż zbudowanie firmy zajmującej się wynajmem krótkoterminowym.

Airbnb znów pozwala oferować na swojej stronie usługi dodatkowe w postaci wycieczek i innych atrakcji w odwiedzanych miejscach – donosi portal Phocuswire. Wszystko odbyło się po cichu, ale na pytanie portalu firma potwierdziła tę decyzję. „Naszym celem jest zapewnienie gościom zróżnicowanej, wyjątkowej oferty doświadczeń, które faktycznie odzwierciedlają kulturę i charakter miast na całym świecie” – napisała w odpowiedzi.

Airbnb zmienia zdanie odnośnie do usług dodatkowych

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Apartamenty
Hiszpania - rejestracja mieszkań wakacyjnych idzie opornie. „Milion miejsc może zniknąć z rynku”
Apartamenty
Airbnb broni się przed oskarżeniami. „To nie my, to hotele. Przybywa ich za szybko”
Apartamenty
Mieszkania dla turystów znikają z mapy Hiszpanii
Apartamenty
Już na starcie sezonu letniego ponad milion łóżek - w Grecji przybywa mieszkań wakacyjnych
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama