Wakacje.pl: Klienci upadłego Millennium Travel pojadą na wakacje

Materiały promocyjne

Turyści, którzy kupili wyjazdy z Millennium Travel w sieci Wakacje.pl nie muszą martwić się upadłością biura podróży, bo mają promesę Pewne Wakacje – wskazuje agent turystyczny

Legnickie biuro podróży Millennium Travel zgłosiło wczoraj niewypłacalność marszałkowi województwa dolnośląskiego. Zabrakło mu pieniędzy na opłacenie powrotnych samolotów. Za granicą było 300 jego klientów, kolejnych 150, którzy wpłacili już zaliczki lub całość ceny, zostało w kraju.

Firma miała 1,2 miliona złotych gwarancji ubezpieczeniowej w AXA. Jak szacuje urząd marszałkowski, tych pieniędzy wystarczy, żeby opłacić powrót z wakacji tej pierwszej grupy klientów, a także żeby zwrócić wpłacone środki drugiej grupie.

Czytaj: „Millennium Travel z Legnicy niewypłacalne”.

Również Wakacje.pl, które sprzedały kilkadziesiąt ofert Millennium Travel, zapewniają, że klienci nie muszą rezygnować z urlopów. Każdy z nich będzie mógł wybrać w zamian podobny wyjazd z ofert, które są w bazie Wakacji.pl. Gwarantuje to usługa Wakacji.pl zwana Promesa Pewne Wakacje.

Taką promesę – podkreśla agent w komunikacie – może uzyskać każdy klient Wakacji.pl. Ale musi o tym zdecydować podpisując umowę na wyjazd. Usługa przewiduje, że klient zrzeka się na rzecz Wakacji.pl odszkodowania w razie upadku biura podróży (a także odwołania przez nie wyjazdu). W razie bankructwa organizatora, klient może wybrać z oferty Wakacji.pl inną imprezę za tę sama sumę albo droższą i dopłacić do niej. Tymczasem jego odszkodowanie odbierze sobie agent.

Nie wszyscy klienci Millennium Travel odhaczyli w umowie, że chcą mieć Promesę Pewne Wakacje. Dlatego teraz prezes sieci Wakacje.pl Dariusz Górzny zdecydował, że nawet jeśli wcześniej nie zdecydowali się na to, mogę taką promesę uzyskać obecnie.

– To oznacza, że kiedy wycieczka zostaje anulowana przez biuro podróży, odwołana z powodu wystąpienia sił wyższych lub – jak w przypadku Millennium Travel – zostaje ogłoszona upadłość lub niewypłacalność biura podróży, klient nie musi zwracać się do marszałka województwa o zwrot wpłaconych środków z gwarancji ubezpieczeniowej organizatora – tłumaczy Górzny. – Ten proces może trwać długo i zwykle oznacza, że środki przeznaczone na wakacje są zamrożone. Chcieliśmy pomóc naszym klientom uniknąć takich sytuacji.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

GIS: Wjeżdżasz do kraju – wypełnij formularz

Formularz, który musi wypełnić każdy kierowca i pasażer samochodu wjeżdżającego do Polski można już ...

Ruszył superszybki pociąg z Hongkongu do Chin. Historyczny moment

Z hongkońskiego dworca nad zatoką odjechał 22 września do Chin pierwszy superszybki pociąg zaczynając ...

Hotelarze przeciw wykorzystywaniu seksualnemu dzieci w turystyce

IGHP będzie promować wśród swoich członków kodeks postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem ...

ABTA radzi, jaki Brexit korzystny dla turystyki

Swobodne podróżowanie po Europie i poza nią oraz bezwizowy ruch między Wielką Brytanią a ...

Związkowcy z PPL chcą podwyżki, firma ujawnia ile zarabiają

Średnie wynagrodzenie w PPL z dodatkami o charakterze stałym wynosi 9,2 tysiąca złotych – ...

Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie

Czy w czasach, kiedy wszystko można znaleźć w sieci, a „wujek Google” jest najlepszym ...