150 tysięcy klientów Thomasa Cooka już w domu

Poranny samolot z Orlando na Florydzie przywiózł dzisiaj do Manchesteru ostatnich brytyjskich klientów zbankrutowanego biura podróży Thomas Cook. W ponad dwa tygodnie zwieziono ich do kraju niemal 150 tysięcy.

Tym samym zakończyła się akcja o kryptonimie Matterhorn, określana też pompatycznie jako największa o takim charakterze po drugiej wojnie światowej. Rząd musiał wyczarterować 46 samolotów, w sumie odbyło się 700 lotów.

Czytaj: „Marszałek: Dziękuję prezesowi Neckermanna za współpracę”.

Minister transportu Wielkiej Brytanii Grant Shapps oświadczył, że „była to wysoce profesjonalna operacja”. Dodał od razu też, że jej sprawne przeprowadzenie to dowód, że kraj jest gotowy na ewentualny twardy brexit, bo potrafi reagować na kryzysowe sytuacje.

Brytyjscy klienci Thomasa Cooka, którzy wykupili wyjazdy, a jest ich 360 tysięcy, mogą ubiegać się o zwrot kosztów. Już się ustawiają w kolejce po odszkodowania – pierwszego dnia przez internet wypełniło formularz ponad 40 tysięcy ludzi. Czekać będą na pieniądze około dwóch miesięcy.

Jak podaje agencja Reutera, dyrektor generalny brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ocenił, że 94 procent klientów Cooka zrealizowało w pełni swój wypoczynek za granicą.

Shapps dodał, że rząd spróbuje teraz odzyskać część kosztów sprowadzenia turystów do kraju  zarówno od stron trzecich, takich jak ubezpieczyciele, jak i z majątku upadłej firmy.

Thomas Cook ogłosił niewypłacalność 23 września. Później zamykały działalność jego spółki w Holandii, Belgii, Niemczech, Polsce i innych krajach.

Mogą Ci się również spodobać

Hotel Wyspiański – nowe wnętrza na nowy sezon

Zmienionym wystrojem i meblami oraz całkowicie wyremontowanymi łazienkami chwali się hotel Wyspiański z Krakowa ...

Internetowi sprzedawcy usług turystycznych stają przed poważnymi wyzwaniami

Sprzedaż usług turystycznych przez internet nie rozwija się już tak dynamicznie jak dotychczas, a ...

Lotniska Berlina sparaliżował strajk

210 lotów odwołano w czwartek z powodu strajku ostrzegawczego personelu obsługi naziemnej na berlińskich ...

Neckermann zwalnia dyscyplinarnie

Dorota Ostalska i Krzysztof Majda, którzy założyli własne biuro podróży, kiedy jeszcze formalnie byli ...

Sprzedaż w internecie rośnie, ale mniej dynamicznie

O 5,7 procent wzrośnie w tym roku sprzedaż usług turystycznych w internecie w Europie ...

Centralne lotnisko zmiecie małe porty

Być może niektóre lotniska regionalne w Polsce mają przed sobą już tylko kilkanaście lat ...