150 tysięcy klientów Thomasa Cooka już w domu

Poranny samolot z Orlando na Florydzie przywiózł dzisiaj do Manchesteru ostatnich brytyjskich klientów zbankrutowanego biura podróży Thomas Cook. W ponad dwa tygodnie zwieziono ich do kraju niemal 150 tysięcy.

Publikacja: 07.10.2019 18:25

150 tysięcy klientów Thomasa Cooka już w domu

Foto: turystyka.rp.pl

Tym samym zakończyła się akcja o kryptonimie Matterhorn, określana też pompatycznie jako największa o takim charakterze po drugiej wojnie światowej. Rząd musiał wyczarterować 46 samolotów, w sumie odbyło się 700 lotów.

Czytaj: „Marszałek: Dziękuję prezesowi Neckermanna za współpracę”.

Minister transportu Wielkiej Brytanii Grant Shapps oświadczył, że „była to wysoce profesjonalna operacja”. Dodał od razu też, że jej sprawne przeprowadzenie to dowód, że kraj jest gotowy na ewentualny twardy brexit, bo potrafi reagować na kryzysowe sytuacje.

Brytyjscy klienci Thomasa Cooka, którzy wykupili wyjazdy, a jest ich 360 tysięcy, mogą ubiegać się o zwrot kosztów. Już się ustawiają w kolejce po odszkodowania – pierwszego dnia przez internet wypełniło formularz ponad 40 tysięcy ludzi. Czekać będą na pieniądze około dwóch miesięcy.

Jak podaje agencja Reutera, dyrektor generalny brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, ocenił, że 94 procent klientów Cooka zrealizowało w pełni swój wypoczynek za granicą.

Shapps dodał, że rząd spróbuje teraz odzyskać część kosztów sprowadzenia turystów do kraju  zarówno od stron trzecich, takich jak ubezpieczyciele, jak i z majątku upadłej firmy.

Thomas Cook ogłosił niewypłacalność 23 września. Później zamykały działalność jego spółki w Holandii, Belgii, Niemczech, Polsce i innych krajach.

Tym samym zakończyła się akcja o kryptonimie Matterhorn, określana też pompatycznie jako największa o takim charakterze po drugiej wojnie światowej. Rząd musiał wyczarterować 46 samolotów, w sumie odbyło się 700 lotów.

Czytaj: „Marszałek: Dziękuję prezesowi Neckermanna za współpracę”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Rego-Bis podnosi gwarancję. "Odpowiedź na dynamiczny rozwój"
Biura Podróży
Rada Europejska wzmacnia prawa podróżnych i precyzuje obowiązki biur podróży
Biura Podróży
Jakie problemy czekają branżę turystyczną w 2025 roku? Wysokie ceny
Biura Podróży
Podróże 2025. Jak je dobrze zaplanować, nie tracąc zbyt dużo urlopu?
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10