Doroczna kampania promocyjna „Rezerwuj pewnie” ruszyła 16 grudnia. ABTA chce w ten sposób zapobiec ewentualnemu odkładaniu przez turystów w związku z brexitem rezerwowania wyjazdów. Termin promocji nie jest przypadkowy – na przełomie starego i nowego roku najwięcej ludzi kupuje wyjazdy na kolejny sezon – podaje brytyjski portal branżowy Travel Weekly.
CZYTAJ TEŻ: ABTA: Rząd słusznie nie ratował Thomasa Cooka
W stacjach radiowych o zasięgu krajowym emitowane są spoty reklamowe, w internecie i mediach społecznościowych pojawiły się animacje i filmy. Dyrektor ds. rozwoju w ABTA Victoria Bacon mówi, że aby udało się utrzymać dobry poziom rezerwacji, klienci muszą być przekonani do planowania wyjazdów. A w tym roku okres największych turystycznych zakupów zbiega się z terminem brexitu ustalonym na koniec stycznia.
Bacon zachęca członków ABTA do prezentowania w swoich witrynach i na stronach internetowych logo organizacji – dzięki temu będą mogli jeszcze bardziej skorzystać na reklamach. Z wcześniejszych badań wynika, że 78 procent turystów czuje się pewniej, kupując wyjazd w firmie należącej do ABTA. Organizacja chce to wykorzystać w swoich działaniach promocyjnych.