Duet Skisun przekonuje do siebie agentów turystycznych

Fot. Skisun Travel

– Ski to ja, a sun to Krzysztof – tak żartobliwie przedstawiała swoje biuro podróży Skisun Travel jego właścicielka Dorota Ostalska podczas prezentacji dla agentów turystycznych zrzeszonych w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Agentów Turystycznych.

Skisun Travel założyli Dorota Ostalska i Krzysztof Majda, dwoje pracowników biura Neckermann Polska, którzy zajmowali się u tego touroperatora produktem dla narciarzy (Ostalska) i na letnie wyjazdy do Bułgarii (Majda).

CZYTAJ: Na narty z Ostalską i Majdą (d. Neckermann)

W ostatni piątek oboje spotkali się w Poznaniu z agentami turystycznymi z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych. Na wstępie Majda przekonywał, że dla Skisun Travel najważniejsze są wartości: jakość, rzetelność, autentyczność. I pasja. Opowiadał o swoim i Ostalskiej doświadczeniach w branży turystycznej. W jego wypadku 20-letnich, w jej – kilkunastoletnich. Podkreślał, że oboje cieszą się zaufaniem zagranicznych hotelarzy, co w jego wypadku zaowocowało nawet nadaniem mu honorowego obywatelstwa greckiej wyspy Kos.

Skisun Travel oferuje jedynie podróże z dojazdem własnym. Firma, która wystartowała w październiku zeszłego roku z ofertą zimową dla narciarzy, obsłużyła już kilkuset klientów. Ma teraz w ofercie oprócz nart we Włoszech, Austrii, Czechach, Szwajcarii i Francji także kierunki letnie: Bułgarię, Chorwację, Czarnogórę, Włochy (okolice jeziora Garda, Toskania, północne wybrzeże Adriatyku) i Polskę (góry, morze i Mazury).

We wszystkich tych miejscach – zapewniali Ostalska i Majda – ich biuro dysponuje całym przekrojem noclegów. Od tanich, dwugwiazdkowych apartamentów, kwater prywatnych lub gospodarstw agroturystycznych po hotele pięciogwiazdkowe.

Na 12 grudnia tego roku zapowiada zorganizowanie otwarcia sezonu narciarskiego w jednym z włoskich ośrodków narciarskich, czyli z angielska ski openingu. Takie imprezy organizował też kilka lat z rzędu Neckermann, a w ostatnich uczestniczył jako gwiazda Adam Małysz. W pakiecie ski openingu Skisun Travel ma być pięć noclegów i czterodniowy karnet na stoki, a wśród uczestników zarówno turyści, jak i zaproszeni agenci turystyczni.

– Mamy już zapytania o sezon 2020/2021. Ponieważ najczęściej klienci pytają o Włochy i Austrię, na tych kierunkach się skupimy. Będziemy mieć w ofercie wszystkie najważniejsze regiony i ośrodki narciarskie. Zarówno te, które ma konkurencja, jak i takie, których nie ma – zapowiada Ostalska. – Będzie też można u nas rezerwować skipasy – dodaje

– Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy jeździcie na nartach i możecie nie wiedzieć, jak sprzedawać ten produkt. Dlatego namawiam, żebyście dzwonili do nas, a my nie tylko znajdziemy odpowiednie oferty, ale i podpowiemy, jak je przedstawić klientom – zachęcała Ostalska.

– Wszystko robimy sami, to nas wyróżnia – podkreślał Majda. Dlatego apelował o bezpośrednie kontaktowanie się z nim lub Ostalską bez wahania o każdej porze dnia i nocy, w razie pytań lub problemów.

– Jak dostaniemy zapytanie, w kwadrans damy odpowiedź – dodawała Ostalska. I wyjaśniała, że możliwości znalezienia noclegu dla klientów agentów turystycznych są o wiele szersze niż te, które widać w systemie rezerwacyjnym Blue Vendo. Ostalska zapowiedziała też, że w ciągu pół roku oferty jej firmy będą widoczne również w systemie MerlinX, który jest zdaniem wielu agentów wygodniejszy.

W podsumowaniu prezentacji właściciele Skisun Travel wypunktowali atuty swojej firmy ważne dla sprzedawców: jedna stawka prowizji dla wszystkich agentów od pierwszej rezerwacji – 10 procent (a 30 procent prowizji od dodatkowych ubezpieczeń), możliwość odciągania sobie prowizji kiedy klient dopłaca do całości ceny imprezy i wsparcie merytoryczne i techniczne 24 godziny na dobę. Ten drugi warunek znalazł się w umowie agencyjnej na wniosek OSAT-u, duet Skisun Travel konsultował bowiem jej kształt z tą organizacją i zastosował się do kilku jej uwag.

ZOBACZ TEŻ: Wakacyjny Ekspert już w sieci

Skisun Travel był też sponsorem kilkugodzinnego szkolenia „Biuro podróży w internecie”, jakie OSAT zorganizował w Poznaniu dla swoich członków. Drugą część spotkania wypełniły więc praktyczne zajęcia. Trener turystyki Krzysztof Adamski opowiadał, jak zaznaczyć obecność biura podróży w świecie cyfrowym, bez wydawania dużych pieniędzy, a czasem wręcz bezpłatnie. Polecał szczególnie przygotowanie atrakcyjnej i czytelnej wizytówki w Google Business Manager. Podpowiadał, jakie zdjęcia wybierać (jaskrawe, przyciągające uwagę) i jak je kadrować (pożądane zbliżenia), jak przygotowywać oferty na Facebooka (konieczna systematyczność), żeby były atrakcyjne (filmy, zdjęcia zagadki, kolaże), zachęcał do przypięcia certyfikatu SSL ze względu na to, że Google i Facebook lubią użytkowników, którzy dbają o bezpieczeństwo, dzięki czemu taka strona czy profil szybciej działają.

Kolejne szkolenie Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych zapowiada już na marzec, kiedy to w Katowicach odbywać się będą targi turystyczne GLOBalnie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tylko LOT chce latać z Zielonej Góry

LOT jako jedyny złożył ofertę w przetargu na połączenia między Zieloną Górą a Warszawą. ...

TUI szykuje się do przejęcia klientów Thomasa Cooka

Brytyjski TUI powiększy flotę samolotów na zimę, żeby sprostać popytowi, jaki pojawi się na ...

Wyspy Zielonego Przylądka wkrótce bez wiz

Obywatele państw Unii Europejskiej będą od 2018 roku zwolnieni z obowiązku wyrabiania wizy przed ...

Expo coraz bliższe przesunięcia

Od nowego terminu Expo w Dubaju dzieli świat już tylko jeden krok – głosowanie ...

Postojowe dla agentów turystycznych naprawione w Sejmie

Sejm przyjął poprawkę Senatu do tak zwanej antykryzysowej tarczy dla turystyki. Dzięki temu agenci ...

Afryka czy Europa – który kierunek wybrać na wakacje?

Afryka czy Europa, to z pewnością jedno z pytań, jakie może chodzić po głowie ...