Duet Skisun przekonuje do siebie agentów turystycznych

Fot. Skisun Travel

– Ski to ja, a sun to Krzysztof – tak żartobliwie przedstawiała swoje biuro podróży Skisun Travel jego właścicielka Dorota Ostalska podczas prezentacji dla agentów turystycznych zrzeszonych w Ogólnopolskim Stowarzyszeniu Agentów Turystycznych.

Skisun Travel założyli Dorota Ostalska i Krzysztof Majda, dwoje pracowników biura Neckermann Polska, którzy zajmowali się u tego touroperatora produktem dla narciarzy (Ostalska) i na letnie wyjazdy do Bułgarii (Majda).

CZYTAJ: Na narty z Ostalską i Majdą (d. Neckermann)

W ostatni piątek oboje spotkali się w Poznaniu z agentami turystycznymi z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych. Na wstępie Majda przekonywał, że dla Skisun Travel najważniejsze są wartości: jakość, rzetelność, autentyczność. I pasja. Opowiadał o swoim i Ostalskiej doświadczeniach w branży turystycznej. W jego wypadku 20-letnich, w jej – kilkunastoletnich. Podkreślał, że oboje cieszą się zaufaniem zagranicznych hotelarzy, co w jego wypadku zaowocowało nawet nadaniem mu honorowego obywatelstwa greckiej wyspy Kos.

Skisun Travel oferuje jedynie podróże z dojazdem własnym. Firma, która wystartowała w październiku zeszłego roku z ofertą zimową dla narciarzy, obsłużyła już kilkuset klientów. Ma teraz w ofercie oprócz nart we Włoszech, Austrii, Czechach, Szwajcarii i Francji także kierunki letnie: Bułgarię, Chorwację, Czarnogórę, Włochy (okolice jeziora Garda, Toskania, północne wybrzeże Adriatyku) i Polskę (góry, morze i Mazury).

We wszystkich tych miejscach – zapewniali Ostalska i Majda – ich biuro dysponuje całym przekrojem noclegów. Od tanich, dwugwiazdkowych apartamentów, kwater prywatnych lub gospodarstw agroturystycznych po hotele pięciogwiazdkowe.

Na 12 grudnia tego roku zapowiada zorganizowanie otwarcia sezonu narciarskiego w jednym z włoskich ośrodków narciarskich, czyli z angielska ski openingu. Takie imprezy organizował też kilka lat z rzędu Neckermann, a w ostatnich uczestniczył jako gwiazda Adam Małysz. W pakiecie ski openingu Skisun Travel ma być pięć noclegów i czterodniowy karnet na stoki, a wśród uczestników zarówno turyści, jak i zaproszeni agenci turystyczni.

– Mamy już zapytania o sezon 2020/2021. Ponieważ najczęściej klienci pytają o Włochy i Austrię, na tych kierunkach się skupimy. Będziemy mieć w ofercie wszystkie najważniejsze regiony i ośrodki narciarskie. Zarówno te, które ma konkurencja, jak i takie, których nie ma – zapowiada Ostalska. – Będzie też można u nas rezerwować skipasy – dodaje

– Zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy jeździcie na nartach i możecie nie wiedzieć, jak sprzedawać ten produkt. Dlatego namawiam, żebyście dzwonili do nas, a my nie tylko znajdziemy odpowiednie oferty, ale i podpowiemy, jak je przedstawić klientom – zachęcała Ostalska.

– Wszystko robimy sami, to nas wyróżnia – podkreślał Majda. Dlatego apelował o bezpośrednie kontaktowanie się z nim lub Ostalską bez wahania o każdej porze dnia i nocy, w razie pytań lub problemów.

– Jak dostaniemy zapytanie, w kwadrans damy odpowiedź – dodawała Ostalska. I wyjaśniała, że możliwości znalezienia noclegu dla klientów agentów turystycznych są o wiele szersze niż te, które widać w systemie rezerwacyjnym Blue Vendo. Ostalska zapowiedziała też, że w ciągu pół roku oferty jej firmy będą widoczne również w systemie MerlinX, który jest zdaniem wielu agentów wygodniejszy.

W podsumowaniu prezentacji właściciele Skisun Travel wypunktowali atuty swojej firmy ważne dla sprzedawców: jedna stawka prowizji dla wszystkich agentów od pierwszej rezerwacji – 10 procent (a 30 procent prowizji od dodatkowych ubezpieczeń), możliwość odciągania sobie prowizji kiedy klient dopłaca do całości ceny imprezy i wsparcie merytoryczne i techniczne 24 godziny na dobę. Ten drugi warunek znalazł się w umowie agencyjnej na wniosek OSAT-u, duet Skisun Travel konsultował bowiem jej kształt z tą organizacją i zastosował się do kilku jej uwag.

ZOBACZ TEŻ: Wakacyjny Ekspert już w sieci

Skisun Travel był też sponsorem kilkugodzinnego szkolenia „Biuro podróży w internecie”, jakie OSAT zorganizował w Poznaniu dla swoich członków. Drugą część spotkania wypełniły więc praktyczne zajęcia. Trener turystyki Krzysztof Adamski opowiadał, jak zaznaczyć obecność biura podróży w świecie cyfrowym, bez wydawania dużych pieniędzy, a czasem wręcz bezpłatnie. Polecał szczególnie przygotowanie atrakcyjnej i czytelnej wizytówki w Google Business Manager. Podpowiadał, jakie zdjęcia wybierać (jaskrawe, przyciągające uwagę) i jak je kadrować (pożądane zbliżenia), jak przygotowywać oferty na Facebooka (konieczna systematyczność), żeby były atrakcyjne (filmy, zdjęcia zagadki, kolaże), zachęcał do przypięcia certyfikatu SSL ze względu na to, że Google i Facebook lubią użytkowników, którzy dbają o bezpieczeństwo, dzięki czemu taka strona czy profil szybciej działają.

Kolejne szkolenie Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych zapowiada już na marzec, kiedy to w Katowicach odbywać się będą targi turystyczne GLOBalnie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Priceline Group zmienia się w Booking Holding

Priceline Group, właściciel Booking.com, zmienia nazwę na Booking Holdings. W ten sposób podkreśla znaczenie ...

Preikestolen zagrożony

Sławny norweski klif Preikestolen może się zawalić i spowodować powódź – ostrzegają norwescy geolodzy ...

Chińczycy kupili większość udziałów w lotnisku w Rio de Janeiro

Chiński koncern HNA przejął za niecałe 16 milionów dolarów pakiet kontrolny jednego z największych ...

Smartwings przejmuje polskie trasy Travel Service

Smartwings, spółka-córka Travel Service, przejmie w przyszłym roku 13 połączeń z Warszawy i Katowic. ...

Unia Europejska zamyka granice z powodu koronawirusa

Z powodu epidemii koronawirusa Unia Europejska tymczasowo zamyka granice zewnętrzne. Ograniczenia dla „nie niezbędnych” ...

Wigierski Park Narodowy pełny turystów

125 tysięcy turystów odwiedziło w 2017 roku Wigierski Park Narodowy. Korzystali głównie ze spływów ...