Jak informuje portal Tourmag.com, główni francuscy touroperatorzy z optymizmem patrzą w przyszłość. Leclerc Voyages, Havas Voyages, TUI France, Selectour, wszyscy mówią o wzroście sprzedaży notowanym od końca 2016 roku.
– Od listopada sprzedaż idzie dobrze – mówi Laurent Abitbol, ??prezes Selectour Cooperative i Marietton Développement. Od grudnia zeszłego roku w Selectour zanotowano 7-procentowy wzrost rok do roku, zarówno w podróżach typowo wypoczynkowych, jak i w służbowych. Popularność wycieczek tworzonych w ramach dynamicznego pakietowania wzrosła o 11 procent.
Także w Havas Voyages sytuacja wygląda pomyślnie. Michel Dinh, dyrektor generalny, mówi, że początek tego roku był bardzo udany. Od 1 listopada do końca lutego sprzedaż imprez pakietowanych wzrosła o około 8 procent. Szczególnie dobrym miesiącem okazał się styczeń. Wówczas firma pozyskała jedną czwartą tego, co w całym 2016 roku i to dzięki zdobyciu nowych klientów. Na rynku dobrze przyjęło się też wprowadzone przez tę firmę narzędzie do samodzielnej rezerwacji podróży biznesowych. Największy wzrost zanotowano w grupie krajów azjatyckich i karaibskich. Zainteresowaniem cieszą się także wyjazdy do Iranu i Peru. Na średnim dystansie klienci najczęściej wybierają Cypr, Wyspy Zielonego Przylądka i Chorwację. Hiszpania, Francja i Portugalia rosną w siłę, ale w tym przypadku z oceną trzeba poczekać do sezonu letniego.
W TUI France notuje się dwucyfrowy wzrost w przychodach sieci franczyzowych i w salonach własnych. Najlepiej sprzedają się wycieczki do Hiszpanii, Grecji, Stanów Zjednoczonych i do Włoch.
W Leclerc Voyages w grudniu 2016 roku liczba rezerwacji wzrosła o 29 procent, w pierwszych dwóch miesiącach roku – o 10,6 procent, a w początkach marca (od 1 do 12) – o 12 procent. Prym wiodą Wyspy Kanaryjskie, Kreta i Portugalia. Touroperatorzy notują duży wzrost zwłaszcza w przypadku Tunezji i Maroka.