Przez Lucy turyści będą mogli kupować bilety linii lotniczych, noclegi i rezerwować sobie samochody z wypożyczalni. „Co więcej, platforma zintegruje również wszystkie treści z GDS-ów. To wyraźna zmiana w procesach operacyjnych w obrębie samego biura podróży” – czytamy w komunikacie LCC.
Platformę zaprezentowano członkom LCC (LCC ma 570 biur, jest największą siecią franczyzową na świecie) podczas wspólnej konferencji zorganizowanej w Las Vegas. W ostatnich miesiącach członkowie LCC z Polski, Włoch, Szwajcarii, Belgii, Austrii, Czech i Słowacji testowali nową platformę. Testy pomogły w dostosowaniu systemu do ich potrzeb.
LCCI przedstawiło też franczyzobiorcom ofertę handlową, w tym niższe niż średnia rynkowa opłaty miesięczne.
– Pierwsza fala rezerwacji spłynęła w czerwcu, a proces wdrażania okazał się prosty, co potwierdzili sami członkowie – mówi cytowany w komunikacie dyrektor LCCI Uwe Müller. – Ta nowa platforma to ogromny krok naprzód w optymalizacji wydajności procesów w ramach działalności naszych franczyzobiorców i łączenia tradycyjnych technologii rezerwacji zewnętrznych z ofertami w standardzie NDC.
Lucy integruje tradycyjnych dostawców globalnych systemów dystrybucyjnych, jak Amadeus, Sabre i Travelport. Obecnie usługi różnych linii lotniczych, wypożyczalni samochodów i kolei, takich jak Heathrow Express lub Amtrak można rezerwować bezpośrednio. W dziedzinie lotnictwa Lucy integruje oferty Lufthansa Group, British Airways, American Airlines i prawie całej grupy międzynarodowych przewoźników niskokosztowych. Wkrótce ma być dodana możliwość rezerwowania biletów Air France/KLM, Air Canady i Emirates. W kolejnych etapach dołączane będą usługi ubezpieczalni i wypożyczalni samochodów.