W wypadku innych, mniej masowych, kierunków wzrost średnich cen Traveldata odnotowała jedynie w Maroku – o 126 złotych. Umiarkowane przeceny widać było natomiast jeśli chodzi o wycieczki do Tunezji i Portugalii – o 108 i 176 złotych. Spadki cen, znacznie większe od średniej (średnia to 112 złotych), zanotowano na Cyprze, Malcie i Majorce – o 255, 280 i 453 złote.
Z perspektywy dwóch sezonów – podaje jeszcze Betlej – liczonych łącznie (dla wylotów w pierwszym tygodniu października), podobnie jak wielu wcześniejszych zestawieniach, nadal dość mocno zdrożała Turcja – o 155 złotych, nieznacznie tańsza była Grecja – o 7 złotych, istotnie obniżyły się natomiast ceny wyjazdów egipskich i kanaryjskich – o 169 i 207 złotych.
TUI buszuje w niskich cenach
Największy spadek przeciętnych cen wobec ubiegłego sezonu ponownie wykazało biuro podróży Ecco Holiday, jego oferta była średnio tańsza o 430 złotych. Znacznie korzystniejsze ceny niż przed rokiem – podobnie jak przed tygodniem – proponowały klientom również Grecos Holiday i 7islands, które były mniej kosztowne o około 250 i 190 złotych. Istotnie tańsze były też wyjazdy z Prima Holiday (do Hurghady) i Rainbow – o około 115 i 105 złotych. W mniejszym stopniu staniały natomiast oferty biur Itaka, Exim Tours i Neckermann Polska – odpowiednio o 60, 30 i 15 złotych. Pozostali organizatorzy byli bardziej kosztowni niż przed rokiem w granicach od 50 do 155 złotych.
Pod względem liczby najniższych cen wycieczek, czyli na pierwszym lub drugim miejscu w wypadku 24 kierunków i w trzech kategoriach hoteli, na pierwszym miejscu tym razem wypadło TUI Poland z liczbą 28 takich ofert. Wyprzedziło nieco biuro Rainbow (23 oferty), a w większym stopniu Itakę i Exim Tours (po 16) – opisuje Betlej.
Ekspert podaje też, które biura miały najlepsze dla klientów oferty odnośnie do poszczególnych krajów. W wypadku Egiptu było to Coral Travel (6 ofert), a dalej TUI Poland (po 3 oferty). Jeśli chodzi o Grecję na pierwszym miejscu znalazły się Grecos Holiday, Itaka i TUI Poland (po 6 ofert), a w Wyspach Kanaryjskich przodowały TUI Poland (7 ofert), Itaka i Rainbow (po 6 ofert). Do Turcji najtaniej sprzedawały podróże Rainbow (4 oferty) i Coral Travel (3 oferty), a do Tunezji Sun & Fun i Coral (4 oferty) i Coral Travel (3 oferty).