"Quote" to wewnętrzna, techniczna nazwa nowego statusu rezerwacji - wyjaśnia touroperator w komunikacie rozesłanym do sprzedawców - ale rozmawiając z klientem sprzedawcy używają określenia "oferta do opłacenia". To nowoczesny rodzaj rezerwacji czasowej, którą można zrobić nawet do ostatniej chwili przed wylotem, czyli gdy nie ma już możliwości założenia rezerwacji opcjonalnej.
"Quote" jest skutecznym narzędziem, dzięki któremu wyeliminujemy problemy związane z nieefektywnością rezerwacji opcjonalnych, wydłużonym procesem obsługi klienta lub niemożnością sprzedania miejsc zablokowanych w systemie rezerwacyjnym.
Dzięki "quote" ostatnie miejsca w samolocie bądź w hotelach nie są blokowane w naszym systemie rezerwacyjnym, a w dalszej konsekwencji klient widzi nadal daną ofertę jako dostępną. Dla sprzedawców to usprawnienie obsługi rezerwacji i płatności online na odległość, w razie gdy rezerwacja opcjonalna nie może zostać już założona, bo został krótki czas do wylotu - czytamy w komunikacie.
- Decydując się na wprowadzenie tych zmian spełniamy postulaty naszych partnerów handlowych o ujednolicenie warunków sprzedaży we wszystkich kanałach sprzedaży - biurach agencyjnych, franchisingowych, własnych i w sprzedaży online - dodaje wiceprezes Itaki Piotr Henicz.