VisitBritain, organizacja turystyczna Wielkiej Brytanii, będzie wspierać finansowo firmy zarządzające kierunkami (destination management company - DMC) i touroperatorów współpracujących z zagranicznymi biurami podróży przy pozyskiwaniu turystów zainteresowanych przyjazdem do tego kraju. W ten sposób chce odbudować zainteresowanie potencjalnych gości.

Budżet przedsięwzięcia to 300 tysięcy funtów, o dotacje ubiegać się mogą firmy, które chcą rozwijać i promować turystykę przyjazdową do Wielkiej Brytanii we współpracy z zagranicznymi biurami podróży. Organizacja poszukuje firm, które są zainteresowane rozwojem nowych ofert, z naciskiem na wydłużenie sezonu turystycznego, a które plany te mogą realizować już w przyszłym roku. Głównymi rynkami, na jakich chce się skupić organizacja, są Francja, Niemcy i Stany Zjednoczone.

Czytaj więcej

Brytyjczycy ruszają na spóźnione wakacje. Szykuje się szturm na Turcję

- Z przyjemnością ogłaszamy utworzenie nowego funduszu, który powstał w odpowiedzi na potrzeby i apele branży turystycznej dotyczące wsparcia DMC i touroperatorów turystyki przyjazdowej w tym ważnym momencie odbudowy sektora - mówi prezes VisitBritain Sally Balcombe. - Naszym priorytetem jest odbudowa popytu w 2022 roku, a fundusz ten ma pomóc branży sprzedawać Wielką Brytanię i pobudzać rezerwacje - dodaje.

Firmy, które spełniają kryteria, mogą ubiegać się o dotacje w wysokości od 20 do 40 tysięcy funtów w jednym z dwóch programów, odnoszących się do wysokości ich obrotów z 2019 roku i sprzedaży pakietów turystycznych do kraju. Wnioski można składać do 13 stycznia, natomiast zaproponowane działania realizować od lutego do czerwca 2022 roku. Pieniądze można przeznaczać na zakup mediów do przeprowadzenia kampanii reklamowych, tworzenie interesujących treści, działania PR, wspólne akcje marketingowe z touroperatorami i agentami turystycznymi, szkolenia z kierunków turystycznych czy zachęty dla współpracujących biur podróży. Z pieniędzy skorzystać mogą tylko biura zajmujące się turystyką wypoczynkową - działania z zakresu podróży służbowych i MICE nie są wspierane w ramach tego programu.

Turystyka przyjazdowa jest dla Wielkiej Brytanii trzecim pod względem wielkości segmentem w sektorze eksportu usług. W 2019 roku przychody z tej działalności wyniosły ponad 28 miliardów funtów. Z szacunków VisitBritain wynika, że w tym roku będzie to 6,9 miliarda funtów.