Brytyjski TUI zdetronizowany. Nie jest już największym biurem podróży

Już nie TUI, ale Jet2holidays jest w Wielkiej Brytanii największym biurem podróży. Na ten rok firma zwiększyła licencję dla organizatora turystyki do 5,8 miliona podróżnych, dla porównania - dokument TUI mówi o 5,3 miliona klientów.

Publikacja: 14.02.2023 09:38

Brytyjski TUI zdetronizowany. Nie jest już największym biurem podróży

Foto: PAP/EPA, Andy Rain

Z najnowszych danych Atol opublikowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (odpowiednik polskiej gwarancji ubezpieczeniowej dla organizatora turystyki) wynika, że Jet2holidays zwiększył swoją licencję na 2023 rok o ponad 500 tysięcy osób, co oznacza, że może obsłużyć ich w sumie 5,8 miliona. To o pół miliona więcej niż TUI, w wypadku którego Atol pokrywa zabezpieczenie dla 5,3 miliona podróżnych.

W rozmowie z brytyjskim portalem branży turystycznej Travel Weekly Steve Heapy, prezes Jet2.com i Jet2holidays podziękował sieci agencyjnej za współpracę i podkreślał rolę, jaką niezależni doradcy turystyczni odegrali w osiągnięciu tego sukcesu. Obiecał, że w dalszym ciągu firma będzie współpracować z biurami na zasadach partnerskich.

Dodał również, że mimo osiągnięcia pozycji lidera, biuro zawsze będzie dbało o jakość oferty i obsługi turystów. - Jesteśmy bardzo dumni z tego osiągnięcia, ale tak naprawdę nie interesuje mnie bycie największym, tylko najlepszym - mówi Heapy. Jak dodaje, pozycję lidera udało się osiągnąć dzięki najwyższej jakości, zapewnia też, że firma nigdy nie będzie dążyła do rozwoju kosztem oferty. Prezes podkreśla również znaczenie silnego zespołu pracowników, którzy przyczyniają się do dalszego rozwoju.

Czytaj więcej

TUI jak Booking i Airbnb? Nowy projekt koncernu ma przyciągnąć nowych klientów

Heapy tłumaczy, że wysokość gwarancji Atol została określona na bazie bieżącego popytu, który jest bardzo duży. Wielu turystów przychodzi do biura, bo sprawdziło się ono w czasach kryzysu - w okresie pandemii zwracało pieniądze, a kiedy w zeszłym roku wiele rejsów było odwołanych z powodu chaosu panującego na lotniskach i u przewoźników, Jet2.com i Jet2holidays nie borykali się z tym problemem.

Na ten rok Jet2holidays zaplanował ponad 15 milionów miejsc w samolotach, które zawiozą Brytyjczyków do ponad 65 kierunków turystycznych.

Jet2holidays rozpoczął działalność w 2007 roku, wówczas miał wykupioną licencję na 23 tysięcy pasażerów i oferował wycieczki do 15 miejsc. Biuro należy do tej samej grupy co linia lotnicza Jet2.com, która w tym roku świętuje 20-lecie działalności. Pierwszy lot wykonała w 2003 roku z Leeds Bradford do Amsterdamu, samoloty latały też z Yorkshire do ośmiu miejsc docelowych. Jet2.com jest obecnie trzecią co do wielkości linią lotniczą w Wielkiej Brytanii z flotą 115 samolotów, która powiększy się o kolejnych 146 airbusów.

Z najnowszych danych Atol opublikowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (odpowiednik polskiej gwarancji ubezpieczeniowej dla organizatora turystyki) wynika, że Jet2holidays zwiększył swoją licencję na 2023 rok o ponad 500 tysięcy osób, co oznacza, że może obsłużyć ich w sumie 5,8 miliona. To o pół miliona więcej niż TUI, w wypadku którego Atol pokrywa zabezpieczenie dla 5,3 miliona podróżnych.

W rozmowie z brytyjskim portalem branży turystycznej Travel Weekly Steve Heapy, prezes Jet2.com i Jet2holidays podziękował sieci agencyjnej za współpracę i podkreślał rolę, jaką niezależni doradcy turystyczni odegrali w osiągnięciu tego sukcesu. Obiecał, że w dalszym ciągu firma będzie współpracować z biurami na zasadach partnerskich.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej