Jak podała spółka w komunikacie, w zeszłym roku obsłużyła 267 tys. pasażerów, „znacząco zmniejszając dystans do lat 2018 i 2019, kiedy to liczba pasażerów była najwyższa w historii”. Liczba klientów wzrosła o ponad 55 procent w porównaniu z 2021 rokiem.
Zdecydowana większość klientów (141,1 tys.) pochodziła z Litwy. Drugą co do wielkości grupę stanowili Estończycy (70,3 tys.), a trzecią – klienci z Łotwy (55,6 tys.).
Klienci najchętniej wyjeżdżali z Novaturasem do Bułgarii (40,8 proc. imprez turystycznych), Egiptu (16,3 proc.) i Grecji (13,6 proc.).
Obroty Novaturasa wyniosły 197 mln euro, czyli były o 80,7 procent większe niż rok wcześniej. Jednocześnie spółka odnotowała bardzo wysoki wzrost kosztów operacyjnych. Wyniosły one 19 mln euro i były o 72,3 procent wyższe, przez co zysk brutto wyniósł 19,3 mln euro (plus 43,4 proc), a zysk netto wyniósł minus 220 tysięcy euro.
Spółka tłumaczy, że w osiągnięciu lepszych wyników przeszkodził wybuch wojny na Ukrainie. Z jednej strony przyczynił się do spadku popytu na wycieczki, a z drugiej – do drastycznego wzrostu cen paliwa lotniczego.