Szepczyńska przechodzi z UNIQA do Europy. "Rozwijamy segment gwarancji"

Europa Ubezpieczenia wzmacnia szeregi w kluczowym dla siebie segmencie biznesu – ubezpieczeń i gwarancji turystycznych. Ten biznes rozbuduje Katarzyna Szepczyńska, która do tej pory zajmowała się nim w UNIQA.

Publikacja: 01.06.2023 10:57

Katarzyna Szepczyńska ma już 20 lat doświadczeń z ubezpieczeniami turystycznymi i gwarancjami

Katarzyna Szepczyńska ma już 20 lat doświadczeń z ubezpieczeniami turystycznymi i gwarancjami

Foto: Europa Ubezpieczenia

Znana na rynku specjalistka, wcześniej odpowiedzialna za umowy gwarancyjne z biurami podróży w towarzystwie ubezpieczeniowym UNIQA, Katarzyna Szepczyńska dołączyła 1 czerwca do Europa Ubezpieczenia.

Jak czytamy w komunikacie firmy, ubezpieczenia i gwarancje turystyczne to jeden z trzech, obok bancassurance i affinity, filarów długofalowej strategii Europy Ubezpieczenia. Według statystyk, ubezpieczyciel jest w rynkowej pierwszej trójce pod względem sprzedaży. Ale ma większe ambicje "bo wierzy w trwały wzrost branży turystycznej i swoje kompetencje".

- Mamy solidne doświadczenie, aby naszą ochroną wspierać biura turystyczne i podróżnych. A także zespół specjalistów na pokładzie, którzy znają branżę turystyczną od lat i doskonale ją rozumieją. Cieszę się, że dołącza do nas Katarzyna Szepczyńska, aby poprowadzić firmę do rozwoju w tym segmencie - mówi cytowany w komunikacie członek zarządu spółek Europy Ubezpieczenia Krzysztof Morawski.

Europa rozwija usługi dla turystów i biur podróży od 15 lat. Powołuje się na Instytutu Badań Turystyki Traveldata, który prognozuje ponad 20-procentowy średnioroczny wzrost rynku do 2025 roku. "Rośnie odroczony przez pandemię popyt na usługi biur podróży, odradza się też turystyka indywidualna. Rosną ceny usług medycznych za granicą, a za tym potrzeby w zakresie ochrony podróżnych".

- Zwiększamy nasze ambicje na pozycję rynkową w turystyce i inwestujemy w zespół. Wierzę, że możemy dotrzymać tempa branży turystycznej. Jednocześnie pozostajemy kameralnym ubezpieczycielem. A to oznacza, że każdy partner i klient jest dla nas cały czas najważniejszy na świecie - dodaje Morawski.

Katarzyna Szepczyńska objęła nową funkcję dyrektora departamentu ubezpieczeń turystycznych. Będą jej podlegać gwarancje turystyczne, współpraca z biurami podróży i oferta indywidualna. Szepczyńska wcześniej pracowała w towarzystwie ubezpieczeń UNIQA. Od ponad 20 lat jest związana z branżą turystyczną i ubezpieczeniową. W przeszłości zarządzała linią ubezpieczeń i gwarancji turystycznych w AXA i Signal Iduna.

Europa rozdziela tym samym biznes gwarancji turystycznych i kontraktowych pomiędzy dwóch doświadczonych w tych obszarach menedżerów. Daje to ubezpieczycielowi przestrzeń na równoczesny rozwój tego drugiego segmentu. W roli dyrektora departamentu gwarancji skoncentruje się na nim Tomasz Janas. Tomasz Janas związany jest z Europą Ubezpieczenia od 10 lat. Przedtem pracował w bankach, gdzie zajmował się ryzykiem kredytowym.

- Polskie firmy potrzebują ubezpieczeń ze względu na planowane inwestycje infrastrukturalne i inflację zwiększającą wartość pojedynczych kontraktów. Mamy wiedzę, którą wzmacniamy doświadczeniem kolejnych specjalistów od gwarancji kontraktowych i umiejętność dopasowywania się do wymagań beneficjentów w zakresie gwarancji. Czujemy się więc mocnym partnerem dla przedsiębiorstw i ich brokerów ubezpieczeniowych - deklaruje Morawski.

Znana na rynku specjalistka, wcześniej odpowiedzialna za umowy gwarancyjne z biurami podróży w towarzystwie ubezpieczeniowym UNIQA, Katarzyna Szepczyńska dołączyła 1 czerwca do Europa Ubezpieczenia.

Jak czytamy w komunikacie firmy, ubezpieczenia i gwarancje turystyczne to jeden z trzech, obok bancassurance i affinity, filarów długofalowej strategii Europy Ubezpieczenia. Według statystyk, ubezpieczyciel jest w rynkowej pierwszej trójce pod względem sprzedaży. Ale ma większe ambicje "bo wierzy w trwały wzrost branży turystycznej i swoje kompetencje".

Pozostało 82% artykułu
Biura Podróży
Turyści chcą latać z biurami podróży za granicę, ale rezygnują z ich usług w kraju
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biura Podróży
Klienci upadłego biura podróży dostaną pieniądze po wakacjach. Czeka 250 tysięcy ludzi
Biura Podróży
Biuro podróży planuje wozić klientów na prywatną wyspę. Ma już statki i hotele
Biura Podróży
Niemiecka firma turystyczna otwiera przedstawicielstwo w Polsce. W planach cała Europa
Biura Podróży
Korekta cen w biurach podróży. Wakacje tanieją, a najbardziej te w Turcji