Reklama

Niemieccy turyści wrócili do biur podróży. Jeździli do Hiszpanii, Turcji i Grecji

Mijający rok był pierwszym „normalnym” w turystyce po pandemii. Klienci chcą podróżować, korzystają na tym biura podróży – ocenia niemiecka organizacja zrzeszająca touroperatorów i agentów turystycznych DRV.

Publikacja: 16.10.2023 09:22

Niemieccy turyści wrócili do biur podróży. Jeździli do Hiszpanii, Turcji i Grecji

Foto: Aleksander Kramarz

– To pierwszy rok od wybuchu pandemii koronawirusa, który zakończy się na plusie – mówi prezes DRV (Deutscher ReiseVerband) Norbert Fiebig, który przedstawił podsumowanie sezonu letniego na kongresie tej organizacji. Analizą objęto wyjazdy od 1 maja do 31 października 2023 roku, zarezerwowane do końca sierpnia.

Tego lata Niemcy szczególnie chętnie wyjeżdżali do krajów basenu Morza Śródziemnego i do słonecznych kierunków średniego i dalekiego zasięgu lotu samolotem. Pierwszą trójkę najpopularniejszych kierunków tworzyły Hiszpania, Turcja i Grecja. Poza podium znalazły się Egipt (pozycja czwarta) i Włochy (miejsce piąte). Przy tym touroperatorzy zanotowali skok sprzedaży wyjazdów do Turcji o 60 procent wobec 2019 roku, a do Tunezji o 55 procent.

Tegoroczny sezon letni będzie na pewno lepszy od tego sprzed czterech lat. Choć zebrane dane dotyczą sprzedaży do końca sierpnia, już teraz są pod względem wielkości obrotu wyższe o 11 procent.

Na razie liczba turystów – z zastrzeżeniem, że mowa o wynikach obejmujących pierwszych osiem miesięcy tego roku, jest niższa niż przed rokiem.

Lato jeszcze trwa, a zarówno we wrześniu, jak i w październiku, wpadają rezerwacje last minute, choć gros sprzedaży dotyczy już sezonu zima 2023/24 i lato 2024.

Reklama
Reklama

– Widać, że chęć wyjeżdżania jest znów tak duża, jak przed pandemią – mówi Fiebig.

Najczęściej klienci wybierali kierunki we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego – tu sprzedaż była o 36 procent większa niż przed pandemią. Przede wszystkim chętnie wyjeżdżały tam rodziny z dziećmi, które korzystały na dobrym stosunku ceny do jakości w ofertach all inclusive, na przykład w Turcji, ale też w Egipcie i Tunezji.

W wypadku krajów zachodniej części wybrzeża Morza Śródziemnego plus wobec 2019 roku wyniósł 6 procent.

Widać też powrót zainteresowania dalekimi krajami, szczególnie Tajlandią, Indonezją i Australią. Ten segment przekroczył zeszłoroczne wyniki o 17 procent, ale nadal nie udało się powrócić do danych sprzed pandemii. Tu powodem może być mniejsza zdolność do sfinansowania takich podróży, a to za sprawą wysokiej inflacji i dodatkowych kosztów życia.

Kończący się 31 października rok fiskalny 2022/2023 według stanu na koniec sierpnia jest pod względem obrotów lepszy o 7 procent wobec 2018/2019, co oznacza, że można go uznać za rekordowy. Taki wynik udało się osiągnąć mimo że z powodu pandemii ostatnia zima była jeszcze o 4 procent słabsza. Widać jednak, że w tym roku w podróż wybrało się mniej osób – konkretnie z biurami wyjechało o 16 procent mniej niż przed pandemią.

– To pierwszy rok od wybuchu pandemii koronawirusa, który zakończy się na plusie – mówi prezes DRV (Deutscher ReiseVerband) Norbert Fiebig, który przedstawił podsumowanie sezonu letniego na kongresie tej organizacji. Analizą objęto wyjazdy od 1 maja do 31 października 2023 roku, zarezerwowane do końca sierpnia.

Tego lata Niemcy szczególnie chętnie wyjeżdżali do krajów basenu Morza Śródziemnego i do słonecznych kierunków średniego i dalekiego zasięgu lotu samolotem. Pierwszą trójkę najpopularniejszych kierunków tworzyły Hiszpania, Turcja i Grecja. Poza podium znalazły się Egipt (pozycja czwarta) i Włochy (miejsce piąte). Przy tym touroperatorzy zanotowali skok sprzedaży wyjazdów do Turcji o 60 procent wobec 2019 roku, a do Tunezji o 55 procent.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama