Niemcy kupują wycieczki w biurach podróży, jak świeże bułki. 30 procent wzrostu

Obroty wyższe o 30,8 procent niż przed rokiem – pokazuje analiza sprzedaży wycieczek w biurach podróży na rynku niemieckim. A w porównaniu z 2019 rokiem o jedną czwartą.

Publikacja: 26.01.2024 00:35

Niemcy kupują wycieczki w biurach podróży, jak świeże bułki. 30 procent wzrostu

Foto: AFP, Kirill Kudryavavtsev

„ta.ts Reisebürospiegel“ to cyklicznie prowadzona analiza przez firmę ta.ts, która dostarcza system do rozliczeń niemieckim agentom turystycznym. Jak wynika z najnowszego podsumowania, pozyskanego z zafakturowanych danych, od stycznia do grudnia zeszłego roku obroty biur wzrosły o 30,8 procent rok do roku.

Czytaj więcej

Niemcy wstydzą się latania, ale wyrzuty sumienia nie zatrzymują ich w domach

W zależności od segmentu różnice wobec poprzedniego roku wyglądają różnie. I tak w sprzedaży imprez turystycznych zmiana na plus wynosi 19,1 procent, ale rejsów wycieczkowych już 40,9 procent. Dobrze wypadają też przychody z biletów lotniczych – tu firma wskazuje na wzrost o 39,5 procent.

Zwiększyła się nie tylko wartość sprzedanych przelotów, ale także ich liczba – konkretnie o 30,5 procent.

Wpływy ze sprzedaży pozostałych usług były wyższe o 29,4 procent.

Firma sprawdziła też, jak bieżące wyniki mają się do tych z 2019 roku. Skumulowane przychody były większe w tym ujęciu o 19,8 procent. W wypadku imprez turystycznych zmiana na plus wyniosła 9,4 procent, a rejsów wycieczkowych o 18,3 procent. Lepiej było też w samych przelotach – ilościowo o 4,5 procent, ale wartościowo o 22,8 procent. Przychody z pozostałych usług zwiększyły się o 40,7 procent.

„ta.ts Reisebürospiegel“ to cyklicznie prowadzona analiza przez firmę ta.ts, która dostarcza system do rozliczeń niemieckim agentom turystycznym. Jak wynika z najnowszego podsumowania, pozyskanego z zafakturowanych danych, od stycznia do grudnia zeszłego roku obroty biur wzrosły o 30,8 procent rok do roku.

W zależności od segmentu różnice wobec poprzedniego roku wyglądają różnie. I tak w sprzedaży imprez turystycznych zmiana na plus wynosi 19,1 procent, ale rejsów wycieczkowych już 40,9 procent. Dobrze wypadają też przychody z biletów lotniczych – tu firma wskazuje na wzrost o 39,5 procent.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"