Orbis z lepszymi wskaźnikami

Przychody hotelarskiej grupy w III kwartale zwiększyły się w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku o 7,2 procent, osiągając 406,1 miliona złotych.

Publikacja: 19.10.2019 15:14

Orbis z lepszymi wskaźnikami

Foto: Filip Frydrykiewicz

W trzech pierwszych tegorocznych kwartałach obroty przekroczyły miliard złotych i były o 3,4 procent większe niż rok wcześniej.

W III kwartale grupa poprawiła najważniejsze wskaźniki operacyjne. Wskaźnik RevPAR (przychody na jeden dostępny pokój) wzrósł o 6 ,1 procent, do 227,6 złotego, dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój o 5,9 procent, do 281 złotych i nieznacznie wyższej frekwencji w hotelach grupy o 0,2 punktu procentowego w porównaniu z zeszłym rokiem (wyniosła 81 procent).

W pierwszych trzech kwartałach wskaźnik RevPAR wzrósł o 4,3 procent, do 200,2 złotego przy wzroście średniej ceny za pokój o 3,7 procent, do 270,5 złotego i wyższej o 0,3 proc. frekwencji (wyniosła 74 proc.).

CZYTAJ TEŻ:  Orbis zmienił adres

Pełny raport wynikowy za III kwartał grupa opublikuje 30 października.

Podczas piątkowej sesji za papiery Orbisu płacono na giełdzie około 109,50 złotego, co oznacza brak zmiany względem ceny odniesienia z poprzedniej sesji.

Na koniec pierwszego półrocza 2019 r. Orbis miał w sieci łącznie 136 hoteli zlokalizowanych w 13 krajach naszego regionu dysponujących prawie 22 tysiące pokojów.

W trzech pierwszych tegorocznych kwartałach obroty przekroczyły miliard złotych i były o 3,4 procent większe niż rok wcześniej.

W III kwartale grupa poprawiła najważniejsze wskaźniki operacyjne. Wskaźnik RevPAR (przychody na jeden dostępny pokój) wzrósł o 6 ,1 procent, do 227,6 złotego, dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój o 5,9 procent, do 281 złotych i nieznacznie wyższej frekwencji w hotelach grupy o 0,2 punktu procentowego w porównaniu z zeszłym rokiem (wyniosła 81 procent).

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Hotele
Sonda. Coraz więcej nowych technologii i ekologicznych rozwiązań w hotelarstwie
Hotele
Hotelarze podsumowują 2024 rok. Jest niedosyt, ale i optymizm
Hotele
Hotelarze z Pomorza Zachodniego: Na święta i sylwestra hotele prawie pełne
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Hotele
Hotelarze: Mało rezerwacji na grudzień. Nawet listopad sprzedawał się lepiej
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay