Serwis internetowy z noclegami i z opiniami turystów na temat hoteli, HolidayCheck, wykorzystuje potencjał, jaki daje sztuczna inteligencja, żeby ułatwić swoim użytkownikom tworzenie opinii o odwiedzanych przez nich hotelach. Na podstawie zaledwie kilku napisanych lub wypowiedzianych haseł asystent stworzony na bazie nowego narzędzia, jakim jest ChatGPT, pomoże stworzyć cały opis wrażeń użytkownika. Jeśli turyści wypowiedzą się ogólnikowo o jakości plaży, jedzenia lub samego obiektu, asystent dopyta o szczegóły, na przykład o czystość lub o uprzejmość personelu, a na koniec podsunie propozycję opisu. Przed jej akceptacją użytkownik, w imieniu którego opinia powstała, będzie mógł ją dowolnie zmienić.

Czytaj więcej

Booking.com musi lepiej kontrolować treści. Stop dezinformacji

Wersja beta nowego rozwiązania została udostępniona na początku kwietnia i od tego czasu, na podstawie doświadczeń klientów, opinii i propozycji ulepszeń jest stale rozwijana. - Dokładnie tak, jak kalkulator pomaga coś dobrze policzyć, generatywna sztuczna inteligencja ułatwi wypowiedzenie się – wyjaśnia wiceprezes ds. technologicznych w HolidayCheck Konark Modi, cytowany w komunikacie firmy. – Niektórzy użytkownicy nie są pewni swoich umiejętności pisania, co zniechęca ich do dzielenia się doświadczeniami. Główny naukowiec w Hubert Burda Media Jean-Paul Schmetz, który wspólnie z Modim prowadzi projekt asystenta do spraw tworzenia opinii dodaje, że na razie oceny zbierane za pośrednictwem nowego narzędzia nie są udostępnianie. – Dopiero, kiedy będziemy gotowi przepuścić je przez nasz zaawansowany system kontroli, będziemy je publikować. Prawdziwość treści na naszej stronie musi być gwarantowana przez cały czas – zapewnia Modi.

Jak podkreśla, HolidayCheck przy tworzeniu nowych funkcjonalności kładzie nacisk na bezpieczeństwo i ochronę danych. Nowy asystent ma przynosić użytkownikom korzyści, nie szkodząc przy tym ich prywatności.