Esky.pl walczy o powrót 5 tysięcy klientów z zagranicy

Internetowy sprzedawca biletów lotniczych próbuje ściągnąć do kraju klientów, którzy kupili u niego bilety lotnicze. Nie mogą z nich skorzystać w związku z zamknięciem ruchu lotniczego z Polski i do Polski.

Publikacja: 14.03.2020 16:54

Esky.pl walczy o powrót 5 tysięcy klientów z zagranicy

Foto: Fot. AFP

W sumie w najbliższych dniach miało do Polski wrócić prawie 5 tysięcy osób. Są rozsiani po całym świecie. Problem w tym, że większość nie zdąży wrócić bezpośrednio do kraju, a w terminie na kiedy mają bilety Polska będzie zamknięta.

CZYTAJ TEŻ: Polska Izba Turystyki: Za granicą jest około 20 tysięcy klientów biur podróży

– Zawiadomiliśmy wszystkich o nowej sytuacji – relacjonuje rzecznik eSky.pl Deniz Rymkiewicz. – Zapytaliśmy też, czy chcą wrócić wcześniej, do niedzieli mogą jeszcze przylecieć do Warszawy lub na inne lotnisko w Polsce. A jeśli nie ma takich połączeń lub nie ma na nie biletów, wyszukujemy im miejsca  położone blisko – najczęściej w grę wchodzą lotniska w Berlinie, Monachium i Wiedniu. Brno odpada, bo Słowacja też je zamknęła, a Czechy mają to samo zrobić z lotniskiem w Pradze.

– Od momentu decyzji rządu pracownicy eSky.pl rozpoczęli intensywne prace, aby znaleźć połączenia dla klientów, którzy chcą wrócić do Polski przed wskazanym zawieszeniem lotów albo w terminach późniejszych na pobliskie lotniska – zapewnia Rymkiewicz.

Jak mówi, atutem eSky.pl jest w tej sytuacji dostęp do ofert 950 linii lotniczych na świecie i narzędzia analityczne. Dzięki nim pracownicy eSky.pl wyszukują nowe, zastępcze, połączenia dla klientów. Wysyłają im propozycje i czekają na akceptację. Jeśli klient się zdecyduje na jakieś rozwiązanie, musi za nowy bilet zapłacić sam. Podobnie musi sobie obmyślić, jak z lotniska poza Polską dostanie się do kraju.

eSky.pl deklaruje, że pomoże klientom odzyskać pieniądze za bilet niewykorzystany, jeśli oczywiście taryfa i inne warunki na to pozwolą. – Mamy do tego specjalny zespół – wyjaśnia Rymkiewicz.

Podobna sytuacja dotyczy klientów platformy z innych krajów (eSky działa na 50 rynkach na świecie), którzy są dotknięci tę sytuacją.

Zdajemy sobie sprawę, że klienci znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji, często martwią się o bliskich i możliwość powrotu do domu. Potwierdza to wzmożony ruch w naszych serwisach w ostatniej dobie, gdzie ludzie szukają lotów – mówi Deniz Rymkiewicz.

Ważny jest także zdrowy rozsądek.

W „Rzeczpospolitej” otworzyliśmy dostęp do treści dotyczących koronawirusa.

Czytaj więcej www.rp.pl/koronawirus

W sumie w najbliższych dniach miało do Polski wrócić prawie 5 tysięcy osób. Są rozsiani po całym świecie. Problem w tym, że większość nie zdąży wrócić bezpośrednio do kraju, a w terminie na kiedy mają bilety Polska będzie zamknięta.

CZYTAJ TEŻ: Polska Izba Turystyki: Za granicą jest około 20 tysięcy klientów biur podróży

Pozostało 83% artykułu
Linie Lotnicze
Eksperci: Lotnictwo neutralne klimatycznie to mrzonka. Trzeba ograniczyć loty
Linie Lotnicze
Turyści już planują wakacje 2025. Komu śpieszy się najbardziej i dokąd?
Linie Lotnicze
Najwięksi lotniczy truciciele w Europie. Tani przewoźnik od lat okupuje podium
Linie Lotnicze
Pasażerowie Wizz Aira mogą rezerwować bilety do atrakcji turystycznych i muzeów
Linie Lotnicze
Enter Air zwiększa flotę na sezon turystyczny. "Zapowiada się kolejny dobry rok"