W ramach pierwszego planu odbudowy gospodarki z sumy 25 miliardów euro, przyjętego w marcu w związku z pandemią, rząd przeznaczył 500 milionów euro na cały sektor lotnictwa. Większość tej sumy miała trafić do Alitalii.

CZYTAJ TEŻ: Bruksela dała zgodę na pomoc dla Air France

— Rząd nie ma zamiaru podejmować nowej akcji ratunkowej. Mamy zamiar stworzyć narodowego przewoźnika na nowo — oświadczył Patuanelli.

Dzień wcześniej ministerstwo pracy zezwoliło na objęcie technicznym bezrobociem do października 6622 pracowników linii, a resort przemysłu obiecał czuwać nad zachowaniem miejsc pracy. Alitalia zatrudnia 11 132 ludzi.

W tym tygodniu Alitalia ogłosiła zawieszenie do końca maja codziennego połączenia Rzym – Nowy Jork, co zaniepokoiło związki zawodowe, obawiające się, że dojdzie do nowej redukcji zatrudnienia. Minister Patuanelli starał się rozproszyć te obawy zapewniając, że linia „skupi się mocno na lotach dalekiego zasięgu, zwłaszcza w ramach nowych sojuszy międzynarodowych”.

ZOBACZ TEŻ: Lufthansa nie wykorzysta okazji do przejęcia rywali

Alitalia prowadzi negocjacje o przedłużeniu umowy partnerskiej z Delta Air Lines i z Air France-KLM na rynku północno-amerykańskim, która wygasa w maju.

Linia jest od maja 2017 roku kierowana przez zarząd komisaryczny, pandemia pogłębiła jedynie jej problemy finansowe, więc nic nie wyszło z próby uratowania jej przez grupę włoskich inwestorów — przypomniał Reuters.