Google gwarantuje cenę biletu lotniczego. Jeśli spadnie - zwróci różnicę

Jeśli cena biletu lotniczego kupionego przez Google'a w wybranych liniach lotniczych spadnie, firma zwróci klientom różnicę w cenie. To nowa propozycja wyszukiwarki, na razie dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych.

Publikacja: 28.03.2023 12:11

Na początek Google objął swoim działaniem niektóre linie lotnicze i tylko obywateli Stanów Zjednoczo

Na początek Google objął swoim działaniem niektóre linie lotnicze i tylko obywateli Stanów Zjednoczonych

Foto: Bloomberg

Google daje gwarancję niezmienności ceny biletu lotniczego, pisze amerykański portal Phocuswire. To program pilotażowy, na razie dostępny na wybranych trasach przewoźników Spirit Airlines i Alaska Airlines, na których „algorytmy są przekonane, że wyszukana cena jest najniższa z dostępnych”. Takie oferty są oznaczone gwarancją ceny.

Firma już raz prowadziła podobny eksperyment w sierpniu 2019 roku na loty zarezerwowane w okresie maksymalnie dwóch tygodni przed wylotem, od połowy sierpnia do początku września. Wówczas program zawieszono z powodu pandemii, teraz wyszukiwarka sprawdza, czy potrafi oferować gwarancje cen dla rezerwacji w dłuższej perspektywie czasu. Pilotaż ma zostać oficjalnie ogłoszony w przyszłym miesiącu.

Niektóre linie lotnicze, takie jak American Airlines, Delta i JetBlue, zrezygnowały z opłat za zmiany lub anulowanie rezerwacji dla większości taryf, co w praktyce pozwala klientowi zwrócić bilet i kupić nowy, jeśli cena spadnie. To wymaga jednak od niego samodzielnego monitorowania ofert. Co więcej, pieniądze raz wydane można odzyskać zazwyczaj na kolejne rezerwacje. Tymczasem Google sam analizuje cenę każdej taryfy oznaczonej symbolem „gwarancja spadku ceny” do momentu odlotu. Jeśli w tym czasie zmniejszy się ona o co najmniej 5 dolarów, Google zwróci konsumentowi różnicę do portfela Google Pay.

Czytaj więcej

IATA: Bezpiecznie jak w samolocie. Tylko pięć wypadków na 32 miliony lotów

Środki można wykorzystać do robienia zakupów przez internet, przenieść je na konto innego użytkownika Google Pay lub przelać na konto w banku. Pieniądze są zwracane zazwyczaj w ciągu 48 godzin po rozpoczęciu podróży.

Oferta ma jednak ograniczenia. Klienci mogą odzyskać do 500 dolarów w ciągu roku kalendarzowego za maksymalnie trzy rezerwacje z gwarancją ceny, a sama gwarancja dotyczy lotów rozpoczynających się w Stanach Zjednoczonych i zarezerwowanych przez klientów tam mieszkających - muszą mieć amerykański adres i numer telefonu.

Google daje gwarancję niezmienności ceny biletu lotniczego, pisze amerykański portal Phocuswire. To program pilotażowy, na razie dostępny na wybranych trasach przewoźników Spirit Airlines i Alaska Airlines, na których „algorytmy są przekonane, że wyszukana cena jest najniższa z dostępnych”. Takie oferty są oznaczone gwarancją ceny.

Firma już raz prowadziła podobny eksperyment w sierpniu 2019 roku na loty zarezerwowane w okresie maksymalnie dwóch tygodni przed wylotem, od połowy sierpnia do początku września. Wówczas program zawieszono z powodu pandemii, teraz wyszukiwarka sprawdza, czy potrafi oferować gwarancje cen dla rezerwacji w dłuższej perspektywie czasu. Pilotaż ma zostać oficjalnie ogłoszony w przyszłym miesiącu.

Linie Lotnicze
LOT będzie miał internet w dreamlinerach - podał datę
Linie Lotnicze
Prawa pasażerów linii lotniczych. Komisja Europejska: Po zmianach jest łatwiej i jaśniej
Linie Lotnicze
LOT poleci do Lizbony. Pierwszy raz w historii
Linie Lotnicze
Ryanair kontra Booking.com. Przewoźnik wygrywa w sądzie
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Linie Lotnicze
Awaria Microsoftu. Zamieszanie na lotniskach, linie lotnicze proszą o wcześniejszy przyjazd