Przyleciał nowy boeing Enter Aira. Prosto z fabryki, na jednym baku

Do Warszawy dotarł w piątek bezpośrednio z Seattle trzeci z czterech boeingów 737 max 8, które zasilają flotę Enter Aira przed sezonem letnim. W ostatnim tygodniu nowego A320 odebrała też Chair Airlines, szwajcarska linia lotnicza, w której polski przewoźnik ma udziały.

Publikacja: 27.05.2023 09:23

Nowy samolot nie jest jeszcze pomalowany w barwy przewoźnika. Przyleciał biały i tak na razie będzie

Nowy samolot nie jest jeszcze pomalowany w barwy przewoźnika. Przyleciał biały i tak na razie będzie wykorzystywany.

Foto: Materiały prasowe Enter Aira

– Produkcja najnowszej maszyny zakończyła się kilka dni temu – mówi cytowany w komunikacie firmy członek jej zarządu Grzegorz Polaniecki. – Przyleciał do Warszawy bez lądowania, a więc i tankowania, prosto z fabryki Boeinga koło Seattle po pokonaniu ponad 8400 kilometrów. To rekordowy dystans, bo nominalny maksymalny zasięg tej maszyny to 6500 kilometrów. Tak spektakularny rezultat udało się osiągnąć dzięki optymalnej konfiguracji samolotu, dobrej pogodzie, dobremu dobraniu trasy i wysokości przelotu oraz znakomitym silnikom. Samolot spalił dużo mniej paliwa.

Czytaj więcej

Kolejny boeing max powiększa flotę Enter Aira

Przed rozpoczęciem latania, samolot musi przejść jeszcze prace przygotowawcze i zostać wyposażony we wszystkie elementy ze standardu Enter Aira i polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, co może potrwać około tygodnia. Początkowo samolot będzie latał całkowicie biały, bez znaków linii lotniczej - informuje linia lotnicza.

Samolot jest leasingowany od firmy BOCA Ireland i jest przystosowany do obsługiwania rejsów czarterowych. Żeby wykorzystać jego możliwości w kwestii oszczędzania paliwa, będzie latał przede wszystkim na dłuższych trasach. – Samolot ten jest także cichszy niż poprzedni model B737 o 40 procent, co jest ważne ze względu na ochronę środowiska – podkreśla Polaniecki,

To już trzeci boeing 737 max jaki przyleciał na zamówienie Enter Aira do Polski w ostatnich dniach. W tym tygodniu także kolejnego airbasa A320 odebrała należąca w 49 procentach do Entere Aira linia lotnicza Chair. Flota Chair Airlines to cztery airbusy - trzy A320 i jeden A319. W sumie więc flota grupy wzbogaciła się w ostatnich dniach o cztery samoloty. – Czekamy na jeszcze jednego maxa. W sezonie letnim będziemy jako Grupa Enter Air wykorzystywać 36 samolotów – 29 własnych, trzech wynajętych na zasadach wet-lease'u i czterech Chair Airlines – wyjaśnia Polaniecki.

– Produkcja najnowszej maszyny zakończyła się kilka dni temu – mówi cytowany w komunikacie firmy członek jej zarządu Grzegorz Polaniecki. – Przyleciał do Warszawy bez lądowania, a więc i tankowania, prosto z fabryki Boeinga koło Seattle po pokonaniu ponad 8400 kilometrów. To rekordowy dystans, bo nominalny maksymalny zasięg tej maszyny to 6500 kilometrów. Tak spektakularny rezultat udało się osiągnąć dzięki optymalnej konfiguracji samolotu, dobrej pogodzie, dobremu dobraniu trasy i wysokości przelotu oraz znakomitym silnikom. Samolot spalił dużo mniej paliwa.

Linie Lotnicze
Prawa pasażerów linii lotniczych. Komisja Europejska: Po zmianach jest łatwiej i jaśniej
Linie Lotnicze
LOT poleci do Lizbony. Pierwszy raz w historii
Linie Lotnicze
Ryanair kontra Booking.com. Przewoźnik wygrywa w sądzie
Linie Lotnicze
Awaria Microsoftu. Zamieszanie na lotniskach, linie lotnicze proszą o wcześniejszy przyjazd
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Linie Lotnicze
Trzy nowe trasy Wizz Aira z Krakowa. Cel - Włochy, Hiszpania, Rumunia