Wizz Air bezprawnie pobierał opłaty od pasażerów. Musi oddać pieniądze

111 klauzul niedozwolonych znalazło się w warunkach podróżowania Wizz Aira - stwierdził Sąd Najwyższy w Austrii. Przewoźnik uznał decyzję i obiecał, że wprowadzi poprawki.

Publikacja: 27.02.2025 07:00

Wizz Air bezprawnie pobierał opłaty od pasażerów. Musi oddać pieniądze

Foto: Filip Frydrykiewicz

Wizz Air będzie musiał dostosować swoją politykę konsumencką - pisze portal branży lotniczej CH-aviation. To wynik orzeczenia Sądu Najwyższego w Austrii, który stwierdził, że linia w swoich warunkach podróżowania miała aż 111 klauzul niedozwolonych. Sporna była na przykład opłata w wysokości 40 euro pobierana za odprawę na lotnisku, a także praktyka polegająca na nakładaniu na vouchery będące ekwiwalentem za niezrealizowaną podróż 12-miesięcznego terminu ważności.

Czytaj więcej

Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania

Vouchery Wizz Aira wydane bezprawnie

Wcześniej Austriacka Izba Pracy wygrała sprawę przeciwko linii w sądzie, który 17 lutego orzekł również, że działanie węgierskiego taniego przewoźnika, zakładające zwracanie kosztów niewykorzystanych biletów w formie bonów „Wizz”, bez pisemnej zgody pasażerów, jest niezgodne z prawem.

Ogłoszenie orzeczenia oznacza też, że wszystkie opłaty, które przewoźnik pobierał za odprawę na lotnisku od 2018 roku, będą musiały zostać zwrócone, a przeterminowane vouchery „Wizz” zastąpione nowymi kodami i mają pozostać ważne przez pięć lat od daty ponownego wydania.

Czytaj więcej

Wizz Air musiał zapłacić 1,24 miliona funtów za lekceważenie praw pasażerów

Zmiany w polityce przewoźnika dotyczą wszystkich pasażerów mieszkających w Austrii i będą obowiązywać co najmniej do 31 grudnia 2027 roku.

Wizz Air obiecuje, że naprawi swoje postępowanie z pasażerami

Poproszona przez portal o komentarz linia Wizz Air stwierdziła, że ​​przyjęła decyzję sądu do wiadomości i ją zaakceptowała oraz zobowiązała się do podjęcia działań naprawczych. Serwis nie podaje, o jaką kwotę zwrotów chodzi ani, jaka jest wartość przeterminowanych voucherów, które muszą zostać przywrócone do wykorzystania.

W 2024 roku Wizz Air obsłużył rekordową liczbę 62,8 miliona pasażerów, z czego ponad 12 milionów w Polsce, gdzie był pod tym względem drugą linią lotniczą po Ryanairze z 18 milionami pasażerów, ale przed LOT-em z 10,7 miliona pasażerów.

Wizz Air będzie musiał dostosować swoją politykę konsumencką - pisze portal branży lotniczej CH-aviation. To wynik orzeczenia Sądu Najwyższego w Austrii, który stwierdził, że linia w swoich warunkach podróżowania miała aż 111 klauzul niedozwolonych. Sporna była na przykład opłata w wysokości 40 euro pobierana za odprawę na lotnisku, a także praktyka polegająca na nakładaniu na vouchery będące ekwiwalentem za niezrealizowaną podróż 12-miesięcznego terminu ważności.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Ryanair musiał lądować przez agresywnego pasażera. Żąda odszkodowania
Linie Lotnicze
Podróżowanie do Włoch będzie łatwiejsze. LOT i ITA Airways mają umowę o współpracy
Linie Lotnicze
Przed lotem idź do toalety. Zaoszczędzisz miliony
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Linie Lotnicze
Rząd pomoże pasażerom składać wnioski o rekompensaty od linii lotniczych