Wizz Air będzie musiał dostosować swoją politykę konsumencką - pisze portal branży lotniczej CH-aviation. To wynik orzeczenia Sądu Najwyższego w Austrii, który stwierdził, że linia w swoich warunkach podróżowania miała aż 111 klauzul niedozwolonych. Sporna była na przykład opłata w wysokości 40 euro pobierana za odprawę na lotnisku, a także praktyka polegająca na nakładaniu na vouchery będące ekwiwalentem za niezrealizowaną podróż 12-miesięcznego terminu ważności.
Czytaj więcej
Irlandzka linia lotnicza żąda odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez...
Vouchery Wizz Aira wydane bezprawnie
Wcześniej Austriacka Izba Pracy wygrała sprawę przeciwko linii w sądzie, który 17 lutego orzekł również, że działanie węgierskiego taniego przewoźnika, zakładające zwracanie kosztów niewykorzystanych biletów w formie bonów „Wizz”, bez pisemnej zgody pasażerów, jest niezgodne z prawem.
Ogłoszenie orzeczenia oznacza też, że wszystkie opłaty, które przewoźnik pobierał za odprawę na lotnisku od 2018 roku, będą musiały zostać zwrócone, a przeterminowane vouchery „Wizz” zastąpione nowymi kodami i mają pozostać ważne przez pięć lat od daty ponownego wydania.
Czytaj więcej
Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) zdyscyplinował węgierskiego przewoźnika niskokosztowego...