Wizz Air będzie musiał dostosować swoją politykę konsumencką - pisze portal branży lotniczej CH-aviation. To wynik orzeczenia Sądu Najwyższego w tym kraju, który stwierdził, że linia w swoich warunkach podróżowania miała aż 111 klauzul niedozwolonych. Sporna była na przykład opłata w wysokości 40 euro pobierana za odprawę na lotnisku, a także praktyka polegająca na nakładaniu na vouchery będące ekwiwalentem za niezrealizowaną podróż 12-miesięcznego terminu ważności.
Czytaj więcej
Irlandzka linia lotnicza żąda odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego musiała lądować w nieplanowanym miejscu. Zapowiada, że będzie karać wszystkich pasażerów za niewłaściwe zachowania w trakcie podróży.
Vouchery Wizz Aira wydane bezprawnie
Wcześniej Austriacka Izba Pracy wygrała sprawę przeciwko linii w sądzie, który 17 lutego orzekł również, że działanie węgierskiego taniego przewoźnika, zakładające zwracanie kosztów niewykorzystanych biletów w formie bonów „Wizz”, bez pisemnej zgody pasażerów, jest niezgodne z prawem.
Ogłoszenie orzeczenia oznacza też, że wszystkie opłaty, które przewoźnik pobierał za odprawę na lotnisku od 2018 roku, będą musiały zostać zwrócone, a przeterminowane vouchery „Wizz” zastąpione nowymi kodami i mają pozostać ważne przez pięć lat od daty ponownego wydania.
Czytaj więcej
Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) zdyscyplinował węgierskiego przewoźnika niskokosztowego, Wizz Aira. Zmusił go do wypłacenia 1,24 miliona funtów poszkodowanym pasażerom.