Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania

Irlandzka linia lotnicza żąda odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego musiała lądować w nieplanowanym miejscu. Zapowiada, że będzie karać wszystkich pasażerów za niewłaściwe zachowania w trakcie podróży.

Publikacja: 08.01.2025 19:38

Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania

Foto: Filip Frydrykiewicz

Ryanair złożył pozew do irlandzkiego sądu okręgowego przeciwko pasażerowi, który 9 kwietnia zeszłego roku zakłócił lot FR7124 z Dublina na Lanzarote. Domaga się od niego odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro.

Jak informuje w komunikacie przewoźnik, przez zachowanie pasażera pilot musiał posadzić maszynę w portugalskim Porto, co opóźniło podróż o całą noc, narażając 160 podróżnych na niedogodności, a linię lotniczą na dodatkowe wydatki.

Czytaj więcej

Prezes Ryanaira radzi rządom, jak pobudzić turystykę. Trzy postanowienia na nowy rok

Zerowa tolerancja dla wybryków na pokładzie

„To nie do zaakceptowania, że osoby podróżujące z rodziną lub przyjaciółmi, aby wypocząć i zrelaksować się w czasie urlopu, cierpią z powodu zbędnych utrudnień wywołanych przez kilku pasażerów. Tak jednak niestety było w wypadku kwietniowego (2024) lotu z Dublina na Lanzarote, który musiał zostać przekierowany do Porto w wyniku agresywnego zachowania jednego z pasażerów. To przełożyło się na 15 tysięcy euro wydatków związanych z noclegiem, kosztami pasażerskimi i lądowaniem. Wnieśliśmy postępowanie sądowe przeciwko uciążliwemu pasażerowi w celu odzyskania tych środków. Jest to tylko jedna z wielu konsekwencji w ramach polityki zerowej tolerancji Ryanaira, jakie poniosą podróżni zakłócający loty. Mamy nadzieję, że to podejście zniechęci do dalszego utrudniania lotów, co wpłynie pozytywnie na komfort podróży w środowisku pełnym szacunku” - mówi przedstawiciel Ryanaira, cytowany w komunikacie.

Czytaj więcej

Ryanair odbiera nowe samoloty. Niektóre przylecą do Polski

Jak czytamy dalej, „Ryanair dokłada wszelkich starań, aby podróżni i załoga czuli się bezpiecznie i byli traktowani z szacunkiem, bez niepotrzebnych nieporozumień spowodowanych przez niesfornych pasażerów. Przewoźnik prowadzi surową politykę zerowej tolerancji dla nieodpowiedniego zachowania i nadal będzie podejmować zdecydowane kroki w celu ich minimalizowania. Skorzysta na tym zdecydowana większość osób, która nie utrudnia innym lotu”.

Ryanair złożył pozew do irlandzkiego sądu okręgowego przeciwko pasażerowi, który 9 kwietnia zeszłego roku zakłócił lot FR7124 z Dublina na Lanzarote. Domaga się od niego odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro.

Jak informuje w komunikacie przewoźnik, przez zachowanie pasażera pilot musiał posadzić maszynę w portugalskim Porto, co opóźniło podróż o całą noc, narażając 160 podróżnych na niedogodności, a linię lotniczą na dodatkowe wydatki.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Do siatki KLM-u powraca karaibska wyspa. Poleci na nią Dreamliner
Linie Lotnicze
Linie lotnicze Emirates gotowe do obsługi pasażerów z autyzmem. Mają na to certyfikat
Linie Lotnicze
LOT ma nową trasę do Afryki Północnej na sezon zimowy
Linie Lotnicze
Nowy azjatycki kierunek w siatce Air France’u. Bezpośrednie loty na popularną wyspę