Ryanair złożył pozew do irlandzkiego sądu okręgowego przeciwko pasażerowi, który 9 kwietnia zeszłego roku zakłócił lot FR7124 z Dublina na Lanzarote. Domaga się od niego odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro.
Jak informuje w komunikacie przewoźnik, przez zachowanie pasażera pilot musiał posadzić maszynę w portugalskim Porto, co opóźniło podróż o całą noc, narażając 160 podróżnych na niedogodności, a linię lotniczą na dodatkowe wydatki.
Czytaj więcej
Zniesienie podatków lotniczych, obniżenie opłat za kontrolę lotów, rozwiązanie problemu opóźnień...
Zerowa tolerancja dla wybryków na pokładzie
„To nie do zaakceptowania, że osoby podróżujące z rodziną lub przyjaciółmi, aby wypocząć i zrelaksować się w czasie urlopu, cierpią z powodu zbędnych utrudnień wywołanych przez kilku pasażerów. Tak jednak niestety było w wypadku kwietniowego (2024) lotu z Dublina na Lanzarote, który musiał zostać przekierowany do Porto w wyniku agresywnego zachowania jednego z pasażerów. To przełożyło się na 15 tysięcy euro wydatków związanych z noclegiem, kosztami pasażerskimi i lądowaniem. Wnieśliśmy postępowanie sądowe przeciwko uciążliwemu pasażerowi w celu odzyskania tych środków. Jest to tylko jedna z wielu konsekwencji w ramach polityki zerowej tolerancji Ryanaira, jakie poniosą podróżni zakłócający loty. Mamy nadzieję, że to podejście zniechęci do dalszego utrudniania lotów, co wpłynie pozytywnie na komfort podróży w środowisku pełnym szacunku” - mówi przedstawiciel Ryanaira, cytowany w komunikacie.
Czytaj więcej
Ryanair ogłosił, że w 2025 roku odbierze z fabryki w Seattle 29 boeingów 737 max. Przewoźnik zapo...