Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania

Irlandzka linia lotnicza żąda odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro od pasażera, przez którego musiała lądować w nieplanowanym miejscu. Zapowiada, że będzie karać wszystkich pasażerów za niewłaściwe zachowania w trakcie podróży.

Publikacja: 08.01.2025 19:38

Ryanair pozywa pasażera do sądu. Chce 15 tysięcy euro odszkodowania

Foto: Filip Frydrykiewicz

Ryanair złożył pozew do irlandzkiego sądu okręgowego przeciwko pasażerowi, który 9 kwietnia zeszłego roku zakłócił lot FR7124 z Dublina na Lanzarote. Domaga się od niego odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro.

Jak informuje w komunikacie przewoźnik, przez zachowanie pasażera pilot musiał posadzić maszynę w portugalskim Porto, co opóźniło podróż o całą noc, narażając 160 podróżnych na niedogodności, a linię lotniczą na dodatkowe wydatki.

Czytaj więcej

Prezes Ryanaira radzi rządom, jak pobudzić turystykę. Trzy postanowienia na nowy rok

Zerowa tolerancja dla wybryków na pokładzie

„To nie do zaakceptowania, że osoby podróżujące z rodziną lub przyjaciółmi, aby wypocząć i zrelaksować się w czasie urlopu, cierpią z powodu zbędnych utrudnień wywołanych przez kilku pasażerów. Tak jednak niestety było w wypadku kwietniowego (2024) lotu z Dublina na Lanzarote, który musiał zostać przekierowany do Porto w wyniku agresywnego zachowania jednego z pasażerów. To przełożyło się na 15 tysięcy euro wydatków związanych z noclegiem, kosztami pasażerskimi i lądowaniem. Wnieśliśmy postępowanie sądowe przeciwko uciążliwemu pasażerowi w celu odzyskania tych środków. Jest to tylko jedna z wielu konsekwencji w ramach polityki zerowej tolerancji Ryanaira, jakie poniosą podróżni zakłócający loty. Mamy nadzieję, że to podejście zniechęci do dalszego utrudniania lotów, co wpłynie pozytywnie na komfort podróży w środowisku pełnym szacunku” - mówi przedstawiciel Ryanaira, cytowany w komunikacie.

Czytaj więcej

Ryanair odbiera nowe samoloty. Niektóre przylecą do Polski

Jak czytamy dalej, „Ryanair dokłada wszelkich starań, aby podróżni i załoga czuli się bezpiecznie i byli traktowani z szacunkiem, bez niepotrzebnych nieporozumień spowodowanych przez niesfornych pasażerów. Przewoźnik prowadzi surową politykę zerowej tolerancji dla nieodpowiedniego zachowania i nadal będzie podejmować zdecydowane kroki w celu ich minimalizowania. Skorzysta na tym zdecydowana większość osób, która nie utrudnia innym lotu”.

Ryanair złożył pozew do irlandzkiego sądu okręgowego przeciwko pasażerowi, który 9 kwietnia zeszłego roku zakłócił lot FR7124 z Dublina na Lanzarote. Domaga się od niego odszkodowania w wysokości ponad 15 tysięcy euro.

Jak informuje w komunikacie przewoźnik, przez zachowanie pasażera pilot musiał posadzić maszynę w portugalskim Porto, co opóźniło podróż o całą noc, narażając 160 podróżnych na niedogodności, a linię lotniczą na dodatkowe wydatki.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira radzi rządom, jak pobudzić turystykę. Trzy postanowienia na nowy rok
Linie Lotnicze
Wizz Air wraca na ścieżkę rozwoju. Potrzebuje jeszcze roku
Linie Lotnicze
IATA: Na świecie brakuje samolotów. Rośnie wiek używanych maszyn, rosną koszty
Materiał Promocyjny
Technologia na straży bezpieczeństwa
Linie Lotnicze
Ryanair odbiera nowe samoloty. Niektóre przylecą do Polski