Od pierwszego lotu 8 lipca 1985 roku 15-miejscowym samolotem Embraer z Waterford do Londynu Gatwick linia przeszła drogę od niszowego przewoźnika do giganta, który dominuje na europejskim niebie – pisze na łamach brytyjskiego portalu Travel Weekly Steve Endacott.
Co ciekawe, za pierwszy bilet Ryanaira trzeba było zapłacić 99 funtów – o wiele więcej niż dziś, nawet w szczycie sezonu.
Czytaj więcej
Linie lotnicze Ryanair podpisały z lotniskiem w Modlinie nową umowę. Zakłada ona zwiększenie licz...
Linia od lat z powodzeniem rozwija model tanich lotów, eliminując konkurentów takich jak Aer Lingus, a później rozpychając się w całej Europie, skutecznie konkurując z easyJetem, Jet2.com i Wizz Airem.
Co przesądziło o sukcesie Ryanaira w Europie?
Za sukcesem Ryanaira stoi w dużej mierze Michael O’Leary, który w 1988 roku został dyrektorem finansowym i szybko przeobraził linię w bezkompromisowego przewoźnika niskokosztowego. Firma zrezygnowała z klasy biznes, darmowych posiłków i wprowadziła jednolity typ samolotu oraz rekordowo krótkie czasy postoju. Do dziś te założenia pozostają fundamentem działalności Ryanaira.