– Osiągnięcie liczby 100 tysięcy pokojów jest krokiem milowym dla nas jako firmy, zwłaszcza biorąc pod uwagę rozpiętość oferty sieci w regionie Europy i Afryki. Ponad 60 procent pokojów, z planowanych w ciągu następnych lat projektów, znajduje się już w budowie – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Patrick Fitzgibbon, wiceprezes Hiltona ds. rozwoju w regionie Europy i Afryki. Zapowiada, że dzięki planowanym inwestycjom w ciągu następnych 3 lat podwoi się liczba hoteli Hampton by Hilton i Hilton Garden Inn.

– W ostatnim dziesięcioleciu wprowadziliśmy na rynek 5 nowych marek, które umożliwiły nam ożywienie wzrostu w różnych segmentach, w tym hoteli średniego poziomu cenowego rozwijanych obecnie w ponad 200 lokalizacjach. Z sukcesem uruchomiliśmy również markę Curio, kontynuowaliśmy rozwój naszej flagowej marki Hilton oraz poszerzaliśmy ofertę hoteli luksusowych. Właściciele hoteli naszych marek zostali nagrodzeni najwyższymi w historii wskaźnikami obłożenia w skali całego świata. Przewidujemy, iż w 2017 roku będziemy mogli pochwalić się kolejnymi sukcesami w regionie Europy i Afryki – dodaje Fitzgibbon.

Tylko w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) w roku 2016 otwarto 5477 nowych pokojów, a w ciągu ostatnich 3 lat – ponad 23 tysiące. Do końca 2017 roku otwartych zostanie kolejnych 11 tysięcy pokojów, a do końca roku 2020 – 40 tysięcy.