Technologia blockchain pozwala na łatwiejsze dotarcie do klientów indywidualnych i sprzedawców turystycznych ze swoją ofertą. Na platformie wykorzystującej to rozwiązanie  usługi są bowiem udostępniane z pominięciem pośredników, takich jak na przykład internetowe agencje turystyczne.

Firma Winding Tree, specjalizująca się w dostarczaniu tego typu narzędzi, współpracuje już z Lufthansą i z Air New Zeland. Teraz rozpoczęła kooperację z Arubą, informuje brytyjski portal branżowy TTG Media. I choć, jak mówi współzałożyciel firmy Pedro Anderson, rozwiązanie najlepiej sprawdza się w sprzedaży miejsc hotelowych, to w 2018 roku w systemie pojawią się też oferty przelotów.

TTG Media powołuje się raporty, z których wynika, że Aruba inwestuje w nowe technologie sprzedaży, bo nie chce być już uzależniona od agentów typu Expedia czy Priceline i zamierza zmniejszyć wypływanie przychodów turystycznych poza kraj.

W „Strategii Inteligentnej Wyspy” zapisano też, że do 2020 roku Aruba ma stać się kierunkiem w 100 procentach korzystającym z energii odnawialnej.