Turyści rezygnują z hoteli

Bloomberg

Booking.com docenia rosnącą rolę apartamentów, domków gościnnych i prywatnych mieszkań. 80 procent tegorocznych wyróżnień dla obiektów noclegowych dostały miejsca inne niż hotele

Booking.com jak co roku nagrodził obiekty, które otrzymały najwyższe noty od turystów. W ramach 2017 Guest Review Award, wystawianych na podstawie ponad 140 milionów ocen, wyróżniono 549 937 miejsc noclegowych różnego typu, znajdujących się w 218 krajach i regionach. Pierwszy raz dyplomy dostały obiekty z Kuby, Gwinei Równikowej i Liberii. Najwięcej nagród przyznano jednak Włochom (81,6 tysiąca), Francji (33,5 tysiąca), Stanom Zjednoczonym (30,5 tysiąca), Hiszpanii (29,6 tysiąca), Niemcom (25,9 tysiąca), Chorwacji (24,3 tysiąca), Wielkiej Brytanii (21,6 tysiąca), Polsce i Rosji (po 18,3 tysiąca) i Grecji (17,3 tysiąca).

Pierwszy też raz apartamenty stanowiły 30 procent wszystkich nagrodzonych, a cztery na pięć wyróżnionych obiektów nie były typowymi hotelami. Poza wspomnianymi apartamentami (165,8 tysiąca) znalazły się tu domy gościnne (63,6 tysiąca), obiekty typu bed&breakfast (55,8 tysiąca) i mieszkania wakacyjne (29,6 tysiąca).

Rosnące zainteresowanie turystów noclegami poza hotelami potwierdzają też ostatnie badania przeprowadzone przez Booking.com wśród 19 tysięcy podróżnych z 26 krajów. 33 procent uczestniczących w ankiecie powiedziało, że wolałoby zamieszkać w obiekcie niebędącym typowym hotelem, 21 procent dodało, że bierze pod uwagę wystawienie w tym roku na portalu własnego mieszkania, a 40 procent chce natomiast spróbować noclegu, z jakiego nigdy wcześniej nie korzystało.

– Ponad 140 milionów ocen dostępnych na Booking.com obrazuje prawdziwe doświadczenia podróżnych. Nie tylko pomagają one znaleźć turystom odpowiednie zakwaterowanie, te informacje wspierają też usługodawców i wpływają pozytywnie na ich biznes – komentuje Peter Verhoeven, dyrektor do spraw współpracy partnerskiej w Booking.com.

Aby obiekt mógł dostać nagrodę, średnia nota z co najmniej pięciu ostatnich ocen musi wynieść 8 puntów (na 10). Opinie mogą zamieszczać tylko osoby, które skorzystały z zakwaterowania. Po zakończeniu pobytu proszone są o pozostawienie komentarza odnośnie czystości, komfortu, położenia, udogodnień, pracowników i stosunku ceny do jakości.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Betlej: Coral Travel i Exim Tours walczą o rynek

Dwa biura podróży, Coral Travel i Exim Tours, coraz wyraźniej wyróżniają się niskimi cenami. ...

Turcja inwestuje w Wyspę Demokracji i Wolności

Turecka wyspa Yassiada (lub Yassi Ada) znajdująca się u wybrzeży Stambułu, na Morzu Marmara, ...

Klienci Rainbowa zażyczyli sobie więcej wygód

Dla rodzin – pięciogwiazdkowe hotele. Dla dzieci – więcej klubów z animacjami. Dla seniorów ...

Singapore Airlines najlepszą linią lotniczą świata. LOT na 67 miejscu

Singapore Airlines zostały w prestiżowym konkursie platformy Skytrax uznane za najlepszą linię świata. Najlepszym ...

Best Reisen stawia na duety, a nawet na trio

Więcej wycieczek łączących emiraty arabskie z egzotycznymi kierunkami i pakietowanie dynamiczne – to atuty, ...

Betlej: Agenci turystyczni tracą udziały, ale nie przychody

Przez ostatnie trzy lata agenci turystyczni tracili udziały w rynku sprzedaży wycieczek. Choć jednak ...