Booking.com jak co roku nagrodził obiekty, które otrzymały najwyższe noty od turystów. W ramach 2017 Guest Review Award, wystawianych na podstawie ponad 140 milionów ocen, wyróżniono 549 937 miejsc noclegowych różnego typu, znajdujących się w 218 krajach i regionach. Pierwszy raz dyplomy dostały obiekty z Kuby, Gwinei Równikowej i Liberii. Najwięcej nagród przyznano jednak Włochom (81,6 tysiąca), Francji (33,5 tysiąca), Stanom Zjednoczonym (30,5 tysiąca), Hiszpanii (29,6 tysiąca), Niemcom (25,9 tysiąca), Chorwacji (24,3 tysiąca), Wielkiej Brytanii (21,6 tysiąca), Polsce i Rosji (po 18,3 tysiąca) i Grecji (17,3 tysiąca).

Pierwszy też raz apartamenty stanowiły 30 procent wszystkich nagrodzonych, a cztery na pięć wyróżnionych obiektów nie były typowymi hotelami. Poza wspomnianymi apartamentami (165,8 tysiąca) znalazły się tu domy gościnne (63,6 tysiąca), obiekty typu bed&breakfast (55,8 tysiąca) i mieszkania wakacyjne (29,6 tysiąca).

Rosnące zainteresowanie turystów noclegami poza hotelami potwierdzają też ostatnie badania przeprowadzone przez Booking.com wśród 19 tysięcy podróżnych z 26 krajów. 33 procent uczestniczących w ankiecie powiedziało, że wolałoby zamieszkać w obiekcie niebędącym typowym hotelem, 21 procent dodało, że bierze pod uwagę wystawienie w tym roku na portalu własnego mieszkania, a 40 procent chce natomiast spróbować noclegu, z jakiego nigdy wcześniej nie korzystało.

– Ponad 140 milionów ocen dostępnych na Booking.com obrazuje prawdziwe doświadczenia podróżnych. Nie tylko pomagają one znaleźć turystom odpowiednie zakwaterowanie, te informacje wspierają też usługodawców i wpływają pozytywnie na ich biznes – komentuje Peter Verhoeven, dyrektor do spraw współpracy partnerskiej w Booking.com.

Aby obiekt mógł dostać nagrodę, średnia nota z co najmniej pięciu ostatnich ocen musi wynieść 8 puntów (na 10). Opinie mogą zamieszczać tylko osoby, które skorzystały z zakwaterowania. Po zakończeniu pobytu proszone są o pozostawienie komentarza odnośnie czystości, komfortu, położenia, udogodnień, pracowników i stosunku ceny do jakości.