Tureccy hotelarze mają dość fałszywych reklamacji

Filip Frydrykiewicz

Tureccy hotelarze z prowincji Mugla tworzą wydziały do walki z fałszywymi reklamacjami składanymi przez brytyjskich turystów, donosi dziennik „Hurriyet Daily” w swoim elektronicznym wydaniu

W prowincji Mugla znajdują się takie kurorty jak Marmaris, Fethiye czy Bodrum, latem spędza w nich urlop około 1,5 miliona Brytyjczyków. W ostatnich latach część z nich zaczęła składać fałszywe reklamacje, domagając się od hoteli wysokich odszkodowań.

Jak informuje w rozmowie z dziennikiem „Hurriyet Daily” wiceprezes Federacji Hotelarzy (TÜROFED) i prezes Stowarzyszenia Hoteli Turystycznych i Biur Podróży Regionu Południowego Morza Egejskiego (GETOB), Bülent Bülbüloglu, kontrakty z touroperatorami z Wielkiej Brytanii uwzględniają tamtejsze przepisy ochrony konsumentów. W praktyce oznacza to, że turyści mogą żądać odszkodowania w kwocie ponad miliona funtów od obiektu z tysiącem łóżek noclegowych z powodu dolegliwości gastrycznych, niedobrego jedzenia czy depresji wywołanej problemami, jakie napotkali w hotelu.

Czytaj też: „Więzienie za fałszywe reklamacje”.

Hotelarze zarządzający ośrodkami z najwyższej i średniej półki zaczęli tworzyć wydziały, których zadaniem jest zbieranie dowodów przeciwko turystom próbującym wyłudzić wysokie odszkodowania i tworzenie dokumentacji, która ma pokazać warunki panujące w hotelu. Pracownicy mają sprawdzać na przykład czystość kuchni, niektóre obiekty zlecają wyższym uczelniom lub firmom zagranicznym regularne kontrole jakości jedzenia i napojów.

Dodatkowo szefowie obiektów skontaktowali się z brytyjskimi organami sądowymi. – W zeszłym miesiącu brytyjski sąd zasądził karę w wysokości 30 tysięcy funtów rodzinie, która złożyła reklamację z powodu zatrucia pokarmowego. Jeden z naszych hotelarzy pojawił się na rozprawie i przedstawił swoje dokumenty – mówi Bülent Bülbüloglu. – Teraz możemy wejść do sali sądowej i się bronić. Duzi touroperatorzy słuchają naszych racji i dokładnie badają dowody – konkluduje.

Zobacz także: „Grecki hotel pozywa gości za fałszywą reklamację”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rainbow: Napędza nas Grecja i Bułgaria

Grecja i Bułgaria to kierunki, które w tym roku najdynamiczniej zyskują klientów w biurze ...

Galerie handlowe z pasem startowym

Lotniska i dworce kolejowe coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. Wpływy z ...

Włosi nie chcą chodzić w tłumie turystów

Zatłoczona Wenecja i Florencja, zagrażający bezpieczeństwu ścisk na Capri, oblężone plaże, chaos w Rzymie, ...

Prezes Wakacji.pl: Musimy przewidywać potrzeby turystów

Automaty i roboty jeszcze długo nie zastąpią agentów turystycznych. Ale na rynku następować będzie ...

Trzaskowski: Warszawie wystarczą Okęcie i Modlin

Okęcie może nam jeszcze przez dziesięciolecia posłużyć. Mamy też Modlin. O te dwa lotniska ...

LOT proponuje pracę pilotom ze Small Planet

Pilotów, stewardów i stewardesy, którzy stracili pracę w wyniku kłopotów finansowych linii czarterowej Small ...