Dyrektor z TUI Deutschland Stefan Baumert spotkał się w Turcji z partnerami koncernu. Przedstawił im strategię firmy, podziękował za współpracę i omówił charakterystykę niemieckiego rynku turystycznego – informuje portal branżowy Turizm Gazetesi. Dyrektor podkreślał, że TUI jest liderem w oferowaniu zakwaterowania w segmencie średnim i wyższym, a teraz, podążając za oczekiwaniami klientów, chce poszerzyć swój produkt o tańsze obiekty.

Baumert zapowiedział, że firma nadal będzie dywersyfikować program, zwiększać udziały w rynku i rozwijać sprzedaż w internecie. Koncern chce też, by marka TUI była mocniej obecna w świadomości klientów.

Dyrektor opowiadał też o potrzebach pokolenia młodych turystów, milenialsów. Jak mówił, potrzebują oni większej elastyczności w planowaniu wakacji, są bardzo aktywni i chętnie korzystają z technologii mobilnych. Stanowią też niemal połowę klientów kupujących on-line.

Potwierdził, że zainteresowanie klientów TUI wakacjami w Turcji jest coraz większe. Koncern ostrzegł jednak tamtejszych hotelarzy przez zbytnim podnoszeniem cen. Wskazał na problemy hiszpańskiej branży turystycznej – zainteresowanie wypoczynkiem w tym kraju spadło, gdy koszty zakwaterowania wzrosły w ciągu roku o 8 procent.