Booking.com najporęczniejszy dla turystów

W branży turystycznej to Booking.com najbardziej dba o swoich użytkowników – wynika z analizy stron internetowych przeprowadzonej przez Google i cxpartners

Publikacja: 28.02.2018 08:27

fot. booking.com

fot. booking.com

Foto: Materiały promocyjne

Google we współpracy z firmą cxpartners (zajmującą się ulepszaniem serwisów internetowych) przeanalizował prawie 500 najpopularniejszych witryn sprzedażowych w Europie – informuje niemiecki portal Ahgz. Badanie dotyczyło kilku branż, m.in. handlu detalicznego, usług finansowych i turystyki. Specjaliści skupili się na ocenie mobilnych wersji portali, ponieważ użytkownicy coraz częściej przeglądają internet na telefonach i tabletach.

Jak podkreśla Google, internauci chcą móc zarezerwować przelot, otworzyć konto w banku, czy kupić nowe słuchawki z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Ale ich oczekiwania nie zawsze zostają spełnione. Mobilne wersje niektórych serwisów działają zbyt wolno, trudno też się po nich poruszać. Problemów nastręczają płatności, bo aby je sfinalizować, zazwyczaj trzeba wypełnić wiele pól.

Te mankamenty sprawiają, że użytkownicy szybko zamykają strony i rezygnują z zakupów. Google podkreśla, że właśnie dlatego szybkość i łatwość obsługi to podstawowe elementy, na których należy się skupić, tworząc mobilną wersję serwisu.

Analiza pokazała, że w branży turystycznej najlepiej przygotowane są strony Booking.com, Lufthansy, BlaBlaCar, Kayaka i HRS-u. W czasie testów pierwsza z nich otrzymała 88 punktów na 100 możliwych, druga 84, trzecia i czwarta – po 82, a piąta – 77.

Google podkreśla, że ponieważ na podróże wydaje się zazwyczaj sporo pieniędzy, szczególnie ważne jest, by od początku prezentować ostateczną cenę. Zdaniem autorów raportu Booking.com działa właśnie według tej zasady. W serwisie tym koszty widoczne są przez cały proces rezerwacji, a użytkownicy mogą przechodzić na kolejne zakładki i wracać do poprzednio odwiedzonych bez utraty wpisanych danych.

Zdaniem Google’a turyści cenią też automatyczne wypełnianie części pól, możliwość filtrowania po wybranych kategoriach i taki układ stron i kolorów, który pomaga w odczytywaniu najważniejszych informacji.

Google we współpracy z firmą cxpartners (zajmującą się ulepszaniem serwisów internetowych) przeanalizował prawie 500 najpopularniejszych witryn sprzedażowych w Europie – informuje niemiecki portal Ahgz. Badanie dotyczyło kilku branż, m.in. handlu detalicznego, usług finansowych i turystyki. Specjaliści skupili się na ocenie mobilnych wersji portali, ponieważ użytkownicy coraz częściej przeglądają internet na telefonach i tabletach.

Jak podkreśla Google, internauci chcą móc zarezerwować przelot, otworzyć konto w banku, czy kupić nowe słuchawki z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Ale ich oczekiwania nie zawsze zostają spełnione. Mobilne wersje niektórych serwisów działają zbyt wolno, trudno też się po nich poruszać. Problemów nastręczają płatności, bo aby je sfinalizować, zazwyczaj trzeba wypełnić wiele pól.

Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Noclegi
Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Noclegi
Wyspy Kanaryjskie bez turystów. Tak pusto jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży