Węgrzy konsolidują polskie portale z noclegami

Spanie.pl, Nocleg.pl i Noclegi.pl od dziś są jedną platformą rezerwacyjną pod nazwą Noclegi.pl. Za konsolidacją stoi Szallas.hu, działający na polskim rynku regionalny lider branży z Węgier

Publikacja: 05.09.2018 09:24

Węgrzy konsolidują polskie portale z noclegami

Foto: Materiały promocyjne

Szallas.hu działa w Polsce od dwóch lat jako Nocleg.pl. Po przejęciu platform Spanie.pl i Noclegi.pl dołącza do grupy największych firm tej branży w Polsce. Jak podaje w komunikacie, od teraz jego baza obejmuje 45 tysięcy obiektów noclegowych w dwóch i pół tysiąca miejscowości, czyli dziewięciokrotnie więcej niż dotychczas. Od tanich pokojów i małych apartamentów, przez duże ośrodki wypoczynkowe, po pięciogwiazdkowe hotele. „Jednak nacisk położony jest na te lokalizacje i typy miejsc noclegowych, w których urlopy spędzają polskie rodziny” – zapewnia.

Czytaj też: „Nocleg.pl nową domeną Szallasa w Polsce”.

– Koncentrujemy się na ruchu krajowym, bo rodzimi turyści bardzo lubią wypoczynek w Polsce, co potwierdzają chociażby ostatnie badania GUS – mówi cytowany w komunikacie Grzegorz Kołodziej z Noclegi.pl. – Coraz częściej Polacy szukają miejsc precyzyjnie dostosowanych do ich potrzeb, stąd konieczność zgromadzenia w jednym miejscu tak zróżnicowanej oferty krajowej.

Dzięki konsolidacji liczba użytkowników Noclegi.pl przekroczy 8 milionów. W przeciwieństwie do największych konkurentów, platforma nie walczy jedynie o rezerwacje online, bo jak twierdzą jej eksperci, w Polsce wciąż jest duże zapotrzebowanie na rezerwacje w trybie zapytań.

– Chociaż z roku na rok lawinowo przybywa rezerwacji online, to wciąż spora część turystów woli najpierw sprawdzić dany obiekt, skontaktować się z obsługą i zapłacić na miejscu. Naszym zadaniem jest więc nie tylko gromadzić oferty i pomóc wybrać tę najlepszą, ale też ułatwić kontakt i pomóc uwiarygodnić konkretną propozycję noclegu – tłumaczy Kołodziej. – Dlatego zdecydowaliśmy się na wyjątkowy na polskim rynku rodzaj wyświetlania ofert. Nie dość, że turysta w jednym miejscu ma ogromny wybór propozycji, to jeszcze sam decyduje, jaki ma być rodzaj rezerwacji: online, dostępna od ręki czy rezerwacja na zapytanie – dodaje.

Taki model współpracy oznacza dla właścicieli miejsc do spania wsparcie marketingowe, dotarcie z informacją o sobie do klientów, także spoza Polski (portal prezentuje oferty w jedenastu krajach), a także możliwość najlepszego kształtowania cen, gdyż platforma umożliwia analizę wszystkich napływających zapytań.

Grupa Szallas to węgierska firma, jedna z szybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Wschodniej, o rocznych obrotach rzędu 485 mln złotych brutto. Inwestuje w lokalne strony internetowe z ofertami podróży – ostatnio taki zakup miał miejsce w Rumunii. Szallas zatrudnia dwustu pracowników w oddziałach m.in. w Budapeszcie, Kluż-Napoce, Belgradzie, Warszawie i Zagrzebiu. Firma nie podała kosztu zakupu polskich stron z noclegami. 

Więcej: „Szallas.hu kupiony przez bank”.

Szallas.hu działa w Polsce od dwóch lat jako Nocleg.pl. Po przejęciu platform Spanie.pl i Noclegi.pl dołącza do grupy największych firm tej branży w Polsce. Jak podaje w komunikacie, od teraz jego baza obejmuje 45 tysięcy obiektów noclegowych w dwóch i pół tysiąca miejscowości, czyli dziewięciokrotnie więcej niż dotychczas. Od tanich pokojów i małych apartamentów, przez duże ośrodki wypoczynkowe, po pięciogwiazdkowe hotele. „Jednak nacisk położony jest na te lokalizacje i typy miejsc noclegowych, w których urlopy spędzają polskie rodziny” – zapewnia.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Noclegi
Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Noclegi
Kołobrzeski Sand zmienia się w Royal Tulip z piątą gwiazdką
Noclegi
„Zamknięte Mazury, szczyt covidowej bzdury” – hotelarze protestują pod KPRM
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Noclegi
Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni