Sieć a&o Hostels przez dwa miesiące testowała pomysł ograniczenia codziennego sprzątania pokojów w kilku swoich obiektach. Wyniki były na tyle zachęcające, że firma zdecydowała się dać klientom wybór – kiedy się meldują mogą zadeklarować, czy chcą, by pokojówki porządkowały ich pokoje każdego dnia. Jeśli z tego zrezygnują, dostaną kupon na drink.
Podczas trwania testu udało się zredukować liczbę sprzątań o 10 tysięcy. – Pomysł rezygnacji z codziennego sprzątania nie jest nowy, co nie oznacza, że stracił na aktualności – mówi menedżer a&o Hostels Matthias Posth i dodaje, że to sposób na zmniejszenie zużycia energii i wody.
Od stycznia Posth zajmuje się w a&o Hostels różnymi ekologicznymi projektami. Wielu klientów tej marki to młodzi ludzie, a ich potrzeby i styl życia są świetnym materiałem do przemyśleń i do skorygowania zasad sieci. Jedna z nich zakłada zrównoważony rozwój, przedsiębiorstwo pracuje nad raportem poświęconym temu zagadnieniu, który ma być gotowy do końca roku. Chodzi między innymi o zastosowanie ekologicznych środków czystości, ograniczenie ich ilości, szczególnie chloru, czy zamontowanie oświetlenia LED.
Część projektów została już zrealizowana, inne czekają na swoją kolej. W przyszłości na śniadaniu goście nie znajdą dżemów w jednorazowych plastikowych opakowaniach, a pakiety lunchowe nie będą podawane w plastikowych pudełkach. Posth zapewnia, że a&o Hostels pracują nad różnymi pomysłami, które przysłużą się ochronie środowiska.