23,3 procent rezerwacji na minione lato, które w tym roku zostały założone w niemieckim Holidaychecku, dotyczyło wyjazdów do Hiszpanii - podaje portal branży turystycznej Hosteltur. Serwis powołuje się na analizę agenta z 19 października.
Na drugim miejscu w zestawieniu w podziale na kraje znalazła się Turcja (22,1 procent), na trzecim Grecja (17,5 procent), kolejne dwa należały do Niemiec (10 procent) i Egiptu (6,11 procent). Polska zamyka pierwszą dziesiątkę z udziałem w rezerwacjach na poziomie 1,3 procent.
Czytaj więcej
15,6 miliona pasażerów obsłużyły hiszpańskie lotniska od stycznia do sierpnia tego roku. To mniej niż w zeszłym roku o 10,3 procent, a wobec 2019 roku spadek wyniósł 75,9 procent.
Jeśli spojrzeć na popularność poszczególnych regionów, a nie krajów turystycznych, ranking układa się już nieco inaczej. Na prowadzenie wysuwa się Riwiera Turecka (19,3 procent), drugie miejsce zajmuje Majorka (13,1 procent), trzecie Kreta (8 procent), czwarte Hurghada i Safaga (5 procent), a piąte Rodos (4,4 procent). Z polskich regionów w zestawieniu znalazło się Pomorze Zachodnie, które zajęło 15 miejsce (1,2 procent).
Holidaycheck sprawdził też, które miejscowości były najczęściej wybierane. Tu palma pierwszeństwa przypada tureckiej Larze (3,4 procent), na podium znalazły się jeszcze tureckie Evrenseki (2,8 procent) i egipska Hurghada (2,8 procent), a dalej Playa de Palma na Majorce (2,7 procent).
Analiza pokazała też, jak rok do roku zmieniało się zainteresowanie kierunkami hiszpańskimi. W tym roku Majorka zdobyła 44,5 procent udziału w tym segmencie wyjazdów, rok temu było to 37 procent. Fuerteventurę, która zajmuje drugą pozycję, wybrało 15,7 procent klientów (17,6 procent przed rokiem), a Gran Canarię 12,1 procent (13,2 procent).
Czytaj więcej
Polska znalazła się obok Rosji, Niemiec, Ukrainy i Wielkiej Brytanii, w grupie krajów, z których przyjeżdża najwięcej turystów do regionu Antalyi. Branża turystyczna szacuje, że w październiku gości będzie 1,5 miliona.
Od stycznia do września użytkownicy portalu najczęściej szukali wyjazdów do Hiszpanii (17 procent), Niemiec (17 procent), Grecji (16 procent), Turcji (15 procent), Włoch (7 procent). Polska miała w tym zestawieniu 1-procentowy udział.