Według dokumentu w zeszłym roku portal usunął ponad 2 miliony opinii, które nie spełniały jego standardów, co odpowiada 8,6 procentom wszystkich zamieszczonych. W sumie 3,6 procent ocen zostało uznane za fałszywe (około milion), przy czym większość (67 procent) była odrzucona jeszcze przed opublikowaniem na stronie.

O tym, czy komentarz może się pojawić, decydowali moderatorzy forów, ale też zaawansowany technologicznie system. Tylko 1 procent komentarzy został oznaczony przez podróżnych lub przedsiębiorców jako nieprawdziwy. Tripadvisor ukarał 34,6 tysiąca obiektów za oszustwa i wykluczył 20,3 tysiąca osób za łamanie zasad serwisu. Analitycy znaleźli też 65 nowych stron, na których pojawiały się opłacone opinie i zablokowali zamieszczanie u siebie informacji pochodzących z 372 tego typu źródeł.

Czytaj więcej

Park miniatur w Hamburgu, Miniatur Wunderland, wygrywa już czwarty raz
100 najpopularniejszych celów turystycznych w Niemczech. Wygrywa miniaturowy świat

Serwis pokazuje, że podróżnych i przedsiębiorców chroni także w czasie pandemii, walcząc z dezinformacją - dotąd zablokował prawie 46,1 tysiąca komentarzy, które nie spełniały wytycznych dotyczących pandemii. - Pewność, że możesz opierać się na sprawdzonych informacjach od turystów, którzy byli tam przed tobą, nigdy nie była ważniejsza - mówi szefowa działu do spraw przejrzystości i bezpieczeństwa (Trust and Safety) w Tripadvisorze Becky Foley.

W zeszłym roku podróżni zamieścili w portalu ponad 26 milionów opinii. Średnia ocen firm i miejsc wynosiła 4,3 punktu na 5 możliwych - przed rokiem było to 4,2 punktu.

Tripadvisor apeluje do wszystkich dużych serwisów, by przyłączyły się do walki z nieprawdziwymi informacjami. Firma była pierwszym znaczącym graczem, który zdecydował się na taki ruch, od tego czasu inni poszli w jej ślady, ale, jak podkreśla Foley, w dalszym ciągu jest wiele do zrobienia. - Nasi analitycy potwierdzają, że jeśli oszust chce zamieścić fałszywą opinię w naszym serwisie, podobne próby podejmuje także na innych portalach - dodaje.

Tripadvisor ogłosił też, że uruchamia Centrum Zaufania i Bezpieczeństwa w swoim serwisie, gdzie dokładnie wyjaśnia, w jaki sposób dba o to, by opinie w nim zamieszczane były prawdziwe i przynosiły korzyści podróżnym i przedsiębiorcom.