Tripadvisor walczy o wiarygodność - 2 miliony usuniętych opinii

W zeszłym roku Tripadvisor usunął ponad 2 miliony komentarzy łamiących zasady serwisu. W „Raporcie z przejrzystości opinii” firma pokazuje, jak walczy z oszustami, którzy publikują w serwisie fałszywe oceny miejsc i usług turystycznych.

Publikacja: 02.11.2021 07:30

Tripadvisor walczy o wiarygodność - 2 miliony usuniętych opinii

Foto: Adobe Stock

Według dokumentu w zeszłym roku portal usunął ponad 2 miliony opinii, które nie spełniały jego standardów, co odpowiada 8,6 procentom wszystkich zamieszczonych. W sumie 3,6 procent ocen zostało uznane za fałszywe (około milion), przy czym większość (67 procent) była odrzucona jeszcze przed opublikowaniem na stronie.

O tym, czy komentarz może się pojawić, decydowali moderatorzy forów, ale też zaawansowany technologicznie system. Tylko 1 procent komentarzy został oznaczony przez podróżnych lub przedsiębiorców jako nieprawdziwy. Tripadvisor ukarał 34,6 tysiąca obiektów za oszustwa i wykluczył 20,3 tysiąca osób za łamanie zasad serwisu. Analitycy znaleźli też 65 nowych stron, na których pojawiały się opłacone opinie i zablokowali zamieszczanie u siebie informacji pochodzących z 372 tego typu źródeł.

Czytaj więcej

100 najpopularniejszych celów turystycznych w Niemczech. Wygrywa miniaturowy świat

Serwis pokazuje, że podróżnych i przedsiębiorców chroni także w czasie pandemii, walcząc z dezinformacją - dotąd zablokował prawie 46,1 tysiąca komentarzy, które nie spełniały wytycznych dotyczących pandemii. - Pewność, że możesz opierać się na sprawdzonych informacjach od turystów, którzy byli tam przed tobą, nigdy nie była ważniejsza - mówi szefowa działu do spraw przejrzystości i bezpieczeństwa (Trust and Safety) w Tripadvisorze Becky Foley.

W zeszłym roku podróżni zamieścili w portalu ponad 26 milionów opinii. Średnia ocen firm i miejsc wynosiła 4,3 punktu na 5 możliwych - przed rokiem było to 4,2 punktu.

Tripadvisor apeluje do wszystkich dużych serwisów, by przyłączyły się do walki z nieprawdziwymi informacjami. Firma była pierwszym znaczącym graczem, który zdecydował się na taki ruch, od tego czasu inni poszli w jej ślady, ale, jak podkreśla Foley, w dalszym ciągu jest wiele do zrobienia. - Nasi analitycy potwierdzają, że jeśli oszust chce zamieścić fałszywą opinię w naszym serwisie, podobne próby podejmuje także na innych portalach - dodaje.

Tripadvisor ogłosił też, że uruchamia Centrum Zaufania i Bezpieczeństwa w swoim serwisie, gdzie dokładnie wyjaśnia, w jaki sposób dba o to, by opinie w nim zamieszczane były prawdziwe i przynosiły korzyści podróżnym i przedsiębiorcom.

Według dokumentu w zeszłym roku portal usunął ponad 2 miliony opinii, które nie spełniały jego standardów, co odpowiada 8,6 procentom wszystkich zamieszczonych. W sumie 3,6 procent ocen zostało uznane za fałszywe (około milion), przy czym większość (67 procent) była odrzucona jeszcze przed opublikowaniem na stronie.

O tym, czy komentarz może się pojawić, decydowali moderatorzy forów, ale też zaawansowany technologicznie system. Tylko 1 procent komentarzy został oznaczony przez podróżnych lub przedsiębiorców jako nieprawdziwy. Tripadvisor ukarał 34,6 tysiąca obiektów za oszustwa i wykluczył 20,3 tysiąca osób za łamanie zasad serwisu. Analitycy znaleźli też 65 nowych stron, na których pojawiały się opłacone opinie i zablokowali zamieszczanie u siebie informacji pochodzących z 372 tego typu źródeł.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nowe Trendy
Warszawa coraz więcej zarabia na turystyce. „Atrakcyjność miasta przekłada się na zyski”
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży