Reklama
Rozwiń
Reklama

Tripadvisor walczy o wiarygodność - 2 miliony usuniętych opinii

W zeszłym roku Tripadvisor usunął ponad 2 miliony komentarzy łamiących zasady serwisu. W „Raporcie z przejrzystości opinii” firma pokazuje, jak walczy z oszustami, którzy publikują w serwisie fałszywe oceny miejsc i usług turystycznych.

Publikacja: 02.11.2021 07:30

Tripadvisor walczy o wiarygodność - 2 miliony usuniętych opinii

Foto: Adobe Stock

Według dokumentu w zeszłym roku portal usunął ponad 2 miliony opinii, które nie spełniały jego standardów, co odpowiada 8,6 procentom wszystkich zamieszczonych. W sumie 3,6 procent ocen zostało uznane za fałszywe (około milion), przy czym większość (67 procent) była odrzucona jeszcze przed opublikowaniem na stronie.

O tym, czy komentarz może się pojawić, decydowali moderatorzy forów, ale też zaawansowany technologicznie system. Tylko 1 procent komentarzy został oznaczony przez podróżnych lub przedsiębiorców jako nieprawdziwy. Tripadvisor ukarał 34,6 tysiąca obiektów za oszustwa i wykluczył 20,3 tysiąca osób za łamanie zasad serwisu. Analitycy znaleźli też 65 nowych stron, na których pojawiały się opłacone opinie i zablokowali zamieszczanie u siebie informacji pochodzących z 372 tego typu źródeł.

Czytaj więcej

100 najpopularniejszych celów turystycznych w Niemczech. Wygrywa miniaturowy świat

Serwis pokazuje, że podróżnych i przedsiębiorców chroni także w czasie pandemii, walcząc z dezinformacją - dotąd zablokował prawie 46,1 tysiąca komentarzy, które nie spełniały wytycznych dotyczących pandemii. - Pewność, że możesz opierać się na sprawdzonych informacjach od turystów, którzy byli tam przed tobą, nigdy nie była ważniejsza - mówi szefowa działu do spraw przejrzystości i bezpieczeństwa (Trust and Safety) w Tripadvisorze Becky Foley.

W zeszłym roku podróżni zamieścili w portalu ponad 26 milionów opinii. Średnia ocen firm i miejsc wynosiła 4,3 punktu na 5 możliwych - przed rokiem było to 4,2 punktu.

Reklama
Reklama

Tripadvisor apeluje do wszystkich dużych serwisów, by przyłączyły się do walki z nieprawdziwymi informacjami. Firma była pierwszym znaczącym graczem, który zdecydował się na taki ruch, od tego czasu inni poszli w jej ślady, ale, jak podkreśla Foley, w dalszym ciągu jest wiele do zrobienia. - Nasi analitycy potwierdzają, że jeśli oszust chce zamieścić fałszywą opinię w naszym serwisie, podobne próby podejmuje także na innych portalach - dodaje.

Tripadvisor ogłosił też, że uruchamia Centrum Zaufania i Bezpieczeństwa w swoim serwisie, gdzie dokładnie wyjaśnia, w jaki sposób dba o to, by opinie w nim zamieszczane były prawdziwe i przynosiły korzyści podróżnym i przedsiębiorcom.

Według dokumentu w zeszłym roku portal usunął ponad 2 miliony opinii, które nie spełniały jego standardów, co odpowiada 8,6 procentom wszystkich zamieszczonych. W sumie 3,6 procent ocen zostało uznane za fałszywe (około milion), przy czym większość (67 procent) była odrzucona jeszcze przed opublikowaniem na stronie.

O tym, czy komentarz może się pojawić, decydowali moderatorzy forów, ale też zaawansowany technologicznie system. Tylko 1 procent komentarzy został oznaczony przez podróżnych lub przedsiębiorców jako nieprawdziwy. Tripadvisor ukarał 34,6 tysiąca obiektów za oszustwa i wykluczył 20,3 tysiąca osób za łamanie zasad serwisu. Analitycy znaleźli też 65 nowych stron, na których pojawiały się opłacone opinie i zablokowali zamieszczanie u siebie informacji pochodzących z 372 tego typu źródeł.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Nowe Trendy
Przyjeżdża dużo turystów na nasze wyspy. Mamy nowy problem – za mało aptek
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Nowe Trendy
Ireneusz Raś zwołuje branżę turystyczną na wielką naradę. „Pokażmy siłę turystyki”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nowe Trendy
Turystyka jesienią – mniej city breaków w Polsce, więcej wyjazdów za granicę
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama