Na konferencji prasowej, która odbyła się w czasie targów WTM w Londynie dyrektor organizacji odpowiedzialnej za promocję Malediwów Mohamed Thoyyib zaprezentował film zatytułowany „Sala konferencyjna na plaży”. Pokazuje on szereg możliwości, jakie kraj oferuje gościom z segmentu MICE (spotkania, wyjazdy motywujące, konferencje i wydarzenia). Kraj chce być wiodącym kierunkiem dla tego typu podróży.

Kolejna nowość w strategii rozwoju turystyki to wprowadzenie do oferty pobytów w mieszkaniach wakacyjnych, w pensjonatach i na barkach - tego rodzaju zakwaterowanie ma być dostępne od stycznia przyszłego roku.

Czytaj więcej

Zimowe podróże egzotyczne - Tajlandia wraca do gry, zaskakujące miejsce Jordanii

Kraj planuje przeprowadzić kampanię marketingową „Opowieść Malediwów” („The story of Maldives”), która ma zwrócić uwagę potencjalnych klientów i branży turystycznej na kulturę i dziedzictwo historyczne. Jednocześnie w dalszym ciągu będzie skupiać się na pozyskiwaniu zamożnych klientów.

W zeszłym roku na Malediwy wybrało się 500 tysięcy turystów, w tym było ich już ponad milion. Minister turystyki tego kraju Abdulla Mausoom podkreślał, że od stycznia do listopada goście zrealizowali 10,7 miliona noclegów, co było lepszym wynikiem niż w 2019 roku. Wszystko dlatego, że obecnie klienci przyjeżdżają na dłużej. Mausoom zapowiada, że przyszły rok będzie szczególny, ponieważ kraj będzie świętował 50-lecie turystyki. Z tej okazji organizowane będą różne wydarzenia i festiwale.