Minister turystyki Grecji Wasilis Kikilias uważa, że wzrost przyjazdów turystów z zagranicy trzeba dobrze wykorzystać. Resort pracuje nad wdrożeniem zintegrowanego systemu zarządzania, który ma pomóc określić trendy kształtujące rynek i wydłużyć sezon. Plan obejmuje też opracowanie zasad działania w sytuacjach kryzysowych i rozwój infrastruktury - podaje grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages.
- Przygotowujemy strategię, którą przedstawimy zimą - mówi minister. - Znajdą się w niej takie kwestie, jak zarządzanie zasobami wody i odpadami, transport między wyspami, rejsy wycieczkowe, wydłużenie sezonu turystycznego i promocja kierunków - dodaje.
Czytaj więcej
„Hello Greece” to tytuł animowanego spotu reklamowego, którym Grecja chce zachęcić najmłodszych do spędzenia u siebie najbliższych wakacji. Projekt realizowany jest przez organizację turystyczną.
Kikilias chce wykorzystać to, że w głównych krajach źródłowych dzieci mają przerwę w szkole w różnych okresach roku. Na przykład w Izraelu przypada ona na wrzesień, z kolei we Francji ferie odbywają się w październiku (dwa tygodnie), w grudniu (dwa tygodnie na święta Bożego Narodzenia), w lutym (dwa tygodnie) i na święta wielkanocne - to daje osiem tygodni przerwy, którą można wykorzystać na podróżowanie.
Minister zapowiedział też wdrożenie programów specjalnych - chodzi na przykład o podróże seniorów, kraj negocjuje również z brytyjskimi touroperatorami i Stanami Zjednoczonymi możliwość zwiększenia liczby przylotów.