Minister turystyki Grecji Wasilis Kikilias uważa, że wzrost przyjazdów turystów z zagranicy trzeba dobrze wykorzystać. Resort pracuje nad wdrożeniem zintegrowanego systemu zarządzania, który ma pomóc określić trendy kształtujące rynek i wydłużyć sezon. Plan obejmuje też opracowanie zasad działania w sytuacjach kryzysowych i rozwój infrastruktury - podaje grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages.

- Przygotowujemy strategię, którą przedstawimy zimą - mówi minister. - Znajdą się w niej takie kwestie, jak zarządzanie zasobami wody i odpadami, transport między wyspami, rejsy wycieczkowe, wydłużenie sezonu turystycznego i promocja kierunków - dodaje.

Czytaj więcej

Grecy reklamują się dzieciom - przez animację do wyobraźni najmłodszych

Kikilias chce wykorzystać to, że w głównych krajach źródłowych dzieci mają przerwę w szkole w różnych okresach roku. Na przykład w Izraelu przypada ona na wrzesień, z kolei we Francji ferie odbywają się w październiku (dwa tygodnie), w grudniu (dwa tygodnie na święta Bożego Narodzenia), w lutym (dwa tygodnie) i na święta wielkanocne - to daje osiem tygodni przerwy, którą można wykorzystać na podróżowanie.

Minister zapowiedział też wdrożenie programów specjalnych - chodzi na przykład o podróże seniorów, kraj negocjuje również z brytyjskimi touroperatorami i Stanami Zjednoczonymi możliwość zwiększenia liczby przylotów.

Rząd Grecji zadecydował o przeznaczeniu znacznej części funduszy unijnych na podstawową infrastrukturę - autostrady, drogi, system zarządzania odpadami i wodą. Cele te mają być realizowane zgodnie z zasadami ochrony środowiska. To również przyczyni się do rozwoju turystyki.

Czytaj więcej

Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać

Kikilias podsumował też wstępnie miniony sezon letni. Jak mówi, udało się osiągnąć 50 procent przychodów sprzed pandemii. W wywiadzie dla telewizji SKAI poinformował natomiast, że liczba osób, które przyjechały do Grecji we wrześniu, doszła do 75 procent wartości z 2019 roku.

Z zeszłorocznych analiz Banku Grecji wynika, że w 2019 roku kraj odwiedziło 31,3 miliona osób, czyli o 4,1 procent więcej, licząc rok do roku. Odwiedzający wydali na miejscu 18,1 miliarda euro, czyli o 12,8 procent więcej niż rok wcześniej.

Autopromocja
ORZEŁ INNOWACJI

Konkurs dla startupów i innowacyjnych firm

WEŹ UDZIAŁ