Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna (Greek National Tourism Organization, GNTO) stworzyła spot reklamowy, w którym pokazuje dzieciom, jak mogą spędzić wakacje w jej kraju.
Przewodnikiem dzieci jest pękata grecka amfora. Wśród atrakcji, które im pokazuje, znalazła się wizyta u starożytnych bogów na Akropolu, „boskie” jedzenie, żeglowanie, wędrówka w górach, spływ kajakiem i zabawa na plaży.
Czytaj więcej
Na Krecie sezon przebiega lepiej niż można się było spodziewać, twierdzi szef stowarzyszenia hotelarzy z Chanii. Ważną grupą turystów są Polacy, tradycyjnie wielu przyjeżdża też ze Skandynawii.
Film trwa nieco ponad 40 sekund, można go oglądać w jednej z czterech wersji językowych: po angielsku, niemiecku, francusku lub grecku. Za jego pośrednictwem organizacja chce zaprezentować kraj jako kierunek na urozmaicone rodzinne wakacje.
- Pierwszy raz GNTO zwraca się ze swoim przekazem do dzieci – mówi sekretarz generalny organizacji Dimitris Fragakis, cytowany przez grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages. I dodaje, że film powstał z myślą o młodych podróżnych w wieku od 7 do 15 lat, a jego celem jest zachęcenie ich do odkrywania historii, przyrody, pysznego jedzenia i świetnej zabawy.