Nowa kampania promocyjna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej i portalu Slowhop.com pod hasłem „Slow travel Dolny Śląsk” zachęca do zwiedzania regionu w rytmie slow, czyli uważnego podróżowania we własnym, raczej niespiesznym tempie i głębszego doświadczania - informuje w komunikacie UMWD.

Jak wyjaśnia, najważniejsze cechy modnej ostatnio turystyki slow to pielęgnacja tożsamości kulturowej regionu i poznawanie lokalnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, wybieranie usług, które wspierają ekonomicznie miejscowych przedsiębiorców (noclegu w agroturystyce, posiłku w lokalnej restauracji, pamiątek od rodzimych wytwórców), a także większa niż w wypadku konwencjonalnych form aktywności turystycznej dbałość o środowisko przyrodnicze.

Czytaj więcej

To był najlepszy sezon w historii dolnośląskiej turystyki. Bon jak zastrzyk

Pomysłodawcy kampanii stworzyli mapę „Slow travel Dolny Śląsk” (w wersji drukowanej i elektronicznej) z mniej znanymi, wręcz zapomnianymi, czasem w nieoczywisty sposób wyselekcjonowanymi atrakcjami kulturowymi i przyrodniczymi. Część z nich nie ma rozwiniętej infrastruktury turystycznej, co jest dodatkową zaletą turystów pragnących uciec od tłumu i hałasu.

Mapa nie jest zamkniętym spisem atrakcji, intencją jej twórców jest zwrócenie uwagi na możliwości podróżowania bez pośpiechu, z większą uwagą, poza szlakiem. Prezentowane atrakcje to zaledwie ułamek dolnośląskich perełek turystycznych, które mogą stać się inspiracją do dalszych poszukiwań - podkreśla UMWD.

Mapa elektroniczna dostępna jest pod linkiem https://assets.slowhop-static.net/static/mapa-dolny-slask.pdf, a drukowana w punktach informacji turystycznej DOT na głównym dworcu kolejowym, lotnisku i w siedzibie DOT we Wrocławiu.

- Nowa kampania promocyjna Slow Travel Dolny Śląsk ma przyczynić się do wzmocnienia potencjału turystyki w naszym regionie. W dobie ciągłego pospiechu potrzebujemy odskoczni od codziennych spraw. Mapa pomaga podróżować w duchu slow - w zwolnionym tempie z większa uwagą skierowaną na nieoczywiste miejsca. Ponadto, zbaczając z głównych szlaków i korzystając z usług lokalnych producentów i usługodawców, wzmacniamy regionalną gospodarkę - mówi wicemarszałek Grzegorz Macko, cytowany w komunikacie.

Czytaj więcej

Dolny Śląsk promuje turystykę i sprzedaje wycieczki

- W zgodnej opinii ekspertów Dolny Śląsk ma potencjał, by być polską stolicą slow travel. Najistotniejsze jest jednak to, że lokalne podejście do turystyki wspiera dolnośląskich przedsiębiorców i pomaga pielęgnować dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska - dodaje marszałek Cezary Przybylski.

Ważną częścią projektu jest spis obiektów noclegowych na Dolnym Śląsku po polsku, angielsku, niemiecku i czesku na stronie Slowhop.com, wybranych pod kątem „estetycznego i oryginalnego designu, możliwości przebywania w atrakcyjnym otoczeniu przyrodniczym, zasmakowania lokalnej kuchni, uczestnictwa w kameralnych, wyjątkowych aktywnościach (warsztaty, mikro wyprawy) i bliskiego kontaktu z pełnymi pasji gospodarzami”.