Dolny Śląsk chce być polską stolicą turystyki slow

Promocja turystyki regionalnej, odpowiedzialnej, indywidualnej, bezpiecznej sanitarnie oraz wspieranie dolnośląskich przedsiębiorców turystycznych to główne cele kampanii pod hasłem „Slow travel Dolny Śląsk”.

Publikacja: 18.11.2021 14:00

Mapa "Slow travel Dolny Śląsk" pomaga podróżować w duchu slow - w zwolnionym tempie z większa uwagą

Mapa "Slow travel Dolny Śląsk" pomaga podróżować w duchu slow - w zwolnionym tempie z większa uwagą skierowaną na nieoczywiste miejsca

Foto: Materiały prasowe

Nowa kampania promocyjna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej i portalu Slowhop.com pod hasłem „Slow travel Dolny Śląsk” zachęca do zwiedzania regionu w rytmie slow, czyli uważnego podróżowania we własnym, raczej niespiesznym tempie i głębszego doświadczania - informuje w komunikacie UMWD.

Jak wyjaśnia, najważniejsze cechy modnej ostatnio turystyki slow to pielęgnacja tożsamości kulturowej regionu i poznawanie lokalnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, wybieranie usług, które wspierają ekonomicznie miejscowych przedsiębiorców (noclegu w agroturystyce, posiłku w lokalnej restauracji, pamiątek od rodzimych wytwórców), a także większa niż w wypadku konwencjonalnych form aktywności turystycznej dbałość o środowisko przyrodnicze.

Czytaj więcej

To był najlepszy sezon w historii dolnośląskiej turystyki. Bon jak zastrzyk

Pomysłodawcy kampanii stworzyli mapę „Slow travel Dolny Śląsk” (w wersji drukowanej i elektronicznej) z mniej znanymi, wręcz zapomnianymi, czasem w nieoczywisty sposób wyselekcjonowanymi atrakcjami kulturowymi i przyrodniczymi. Część z nich nie ma rozwiniętej infrastruktury turystycznej, co jest dodatkową zaletą turystów pragnących uciec od tłumu i hałasu.

Mapa nie jest zamkniętym spisem atrakcji, intencją jej twórców jest zwrócenie uwagi na możliwości podróżowania bez pośpiechu, z większą uwagą, poza szlakiem. Prezentowane atrakcje to zaledwie ułamek dolnośląskich perełek turystycznych, które mogą stać się inspiracją do dalszych poszukiwań - podkreśla UMWD.

Mapa elektroniczna dostępna jest pod linkiem https://assets.slowhop-static.net/static/mapa-dolny-slask.pdf, a drukowana w punktach informacji turystycznej DOT na głównym dworcu kolejowym, lotnisku i w siedzibie DOT we Wrocławiu.

- Nowa kampania promocyjna Slow Travel Dolny Śląsk ma przyczynić się do wzmocnienia potencjału turystyki w naszym regionie. W dobie ciągłego pospiechu potrzebujemy odskoczni od codziennych spraw. Mapa pomaga podróżować w duchu slow - w zwolnionym tempie z większa uwagą skierowaną na nieoczywiste miejsca. Ponadto, zbaczając z głównych szlaków i korzystając z usług lokalnych producentów i usługodawców, wzmacniamy regionalną gospodarkę - mówi wicemarszałek Grzegorz Macko, cytowany w komunikacie.

Czytaj więcej

Dolny Śląsk promuje turystykę i sprzedaje wycieczki

- W zgodnej opinii ekspertów Dolny Śląsk ma potencjał, by być polską stolicą slow travel. Najistotniejsze jest jednak to, że lokalne podejście do turystyki wspiera dolnośląskich przedsiębiorców i pomaga pielęgnować dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska - dodaje marszałek Cezary Przybylski.

Ważną częścią projektu jest spis obiektów noclegowych na Dolnym Śląsku po polsku, angielsku, niemiecku i czesku na stronie Slowhop.com, wybranych pod kątem „estetycznego i oryginalnego designu, możliwości przebywania w atrakcyjnym otoczeniu przyrodniczym, zasmakowania lokalnej kuchni, uczestnictwa w kameralnych, wyjątkowych aktywnościach (warsztaty, mikro wyprawy) i bliskiego kontaktu z pełnymi pasji gospodarzami”.

Nowa kampania promocyjna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej i portalu Slowhop.com pod hasłem „Slow travel Dolny Śląsk” zachęca do zwiedzania regionu w rytmie slow, czyli uważnego podróżowania we własnym, raczej niespiesznym tempie i głębszego doświadczania - informuje w komunikacie UMWD.

Jak wyjaśnia, najważniejsze cechy modnej ostatnio turystyki slow to pielęgnacja tożsamości kulturowej regionu i poznawanie lokalnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, wybieranie usług, które wspierają ekonomicznie miejscowych przedsiębiorców (noclegu w agroturystyce, posiłku w lokalnej restauracji, pamiątek od rodzimych wytwórców), a także większa niż w wypadku konwencjonalnych form aktywności turystycznej dbałość o środowisko przyrodnicze.

Nowe Trendy
Dolny Śląsk promuje turystykę i sprzedaje wycieczki
Nowe Trendy
To był najlepszy sezon w historii dolnośląskiej turystyki. Bon jak zastrzyk
Nowe Trendy
Powstała Wrocławska Organizacja Turystyczna. Na początek 16 podmiotów
Nowe Trendy
Świętokrzyskie uruchamia sprzedaż lokalnej turystyki
Tendencje
Planujesz wizytę na Dolnym Śląsku? Mapy dostaniesz do domu
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10