Nowa kampania promocyjna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej i portalu Slowhop.com pod hasłem „Slow travel Dolny Śląsk” zachęca do zwiedzania regionu w rytmie slow, czyli uważnego podróżowania we własnym, raczej niespiesznym tempie i głębszego doświadczania - informuje w komunikacie UMWD.
Jak wyjaśnia, najważniejsze cechy modnej ostatnio turystyki slow to pielęgnacja tożsamości kulturowej regionu i poznawanie lokalnego dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, wybieranie usług, które wspierają ekonomicznie miejscowych przedsiębiorców (noclegu w agroturystyce, posiłku w lokalnej restauracji, pamiątek od rodzimych wytwórców), a także większa niż w wypadku konwencjonalnych form aktywności turystycznej dbałość o środowisko przyrodnicze.
Czytaj więcej
- Dynamicznie wyszliśmy z pandemicznej zapaści i mamy za sobą najlepszy okres w historii - mówił prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej Adam Zawada na konferencji prasowej podsumowującej miniony sezon turystyczny.
Pomysłodawcy kampanii stworzyli mapę „Slow travel Dolny Śląsk” (w wersji drukowanej i elektronicznej) z mniej znanymi, wręcz zapomnianymi, czasem w nieoczywisty sposób wyselekcjonowanymi atrakcjami kulturowymi i przyrodniczymi. Część z nich nie ma rozwiniętej infrastruktury turystycznej, co jest dodatkową zaletą turystów pragnących uciec od tłumu i hałasu.
Mapa nie jest zamkniętym spisem atrakcji, intencją jej twórców jest zwrócenie uwagi na możliwości podróżowania bez pośpiechu, z większą uwagą, poza szlakiem. Prezentowane atrakcje to zaledwie ułamek dolnośląskich perełek turystycznych, które mogą stać się inspiracją do dalszych poszukiwań - podkreśla UMWD.