Świętokrzyskie uruchamia sprzedaż lokalnej turystyki

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego udostępnia firmom turystycznym stronę internetową swietokrzyskie.travel, poprzez którą będą one mogły sprzedawać swoje oferty.

Publikacja: 07.07.2020 17:39

Świętokrzyskie uruchamia sprzedaż lokalnej turystyki

Foto: Fot. swietokrzyskie.travel

Platforma działać będzie na stronie ROTWŚ swietokrzyskie.travel, kierująca do niej zakładka pojawi się w serwisie 24 lipca. – Oferujemy przedsiębiorcom dodatkowy kanał sprzedaży, jego zaletą ma być kumulacja wszystkich regionalnych atrakcji. A nasza strona ma bardzo dobre pozycje w wyszukiwarkach, na hasło „świętokrzyskie” pojawia się jako pierwsza lub druga. Będzie można na niej kupić między innymi noclegi, bilety do atrakcji turystycznych, pakiety biur podróży, bony zniżkowe i vouchery – wyjaśnia dyrektor biura ROTWŚ Małgorzata Wilk-Grzywna. – Tworząc platformę, chcieliśmy wesprzeć naszych przedsiębiorców w okresie pocovidowym. Teraz firmy mniej potrzebują promocji wizerunkowej, oczekują od nas raczej komercyjnego podejścia do tematu – dodaje.

Projekt zostanie szerzej przedstawiony przedsiębiorcom na spotkaniu w najbliższy piątek, 10 lipca. Wtedy okaże się, ile firm zechce do niego przystąpić, choć, jak przewiduje dyrektor ROTWŚ, pozyskiwanie partnerów najpewniej trochę potrwa.

ZOBACZ TEŻ: Polskie miasta i regiony walczą o turystów

Operatorem platformy będzie polski start-up SocialTravel, za granicą działający pod nazwą Tripsomnia – właściciel serwisów pośredniczących w sprzedaży wycieczek i atrakcji w ponad 40 krajach. Warunkiem zamieszczenia oferty będzie odprowadzenie prowizji. Jak zdradza Małgorzata Wilk-Grzywna, dla członków świętokrzyskiej ROT wyniesie ona 7 procent, a dla podmiotów niezrzeszonych 9-10 procent.

ROTWŚ zamierza reklamować stronę internetową i zintegrowaną z nią platformę w internecie, głównie w mediach społecznościowych. Akcję promocyjną rozpocznie już w lipcu, wraz z pojawieniem się na niej pierwszych ofert. Ponieważ budżet ROT-u jest ograniczony, organizacja będzie ubiegać się o 2-3 miliony złotych z regionalnego programu operacyjnego. – Takie pieniądze pozwoliłyby na przeprowadzenie profesjonalnej kampanii regionu, w tym platformy sprzedażowej, nie tylko w internecie, ale także w telewizji, radiu i prasie – podkreśla Małgorzata Wilk-Grzywna.

– Żeby rozruszać projekt, planujemy akcję rabatową pod hasłem „110 procent korzyści za 100 procent ceny”. Przedsiębiorca, który zamieści ofertę na stronie, będzie musiał dołożyć do niej bezpłatną usługę o wartości 10 procent całkowitej ceny, na przykład zabieg w spa czy deser w restauracji hotelowej, i w ten sposób zachęcić turystę do jej kupienia – mówi dyrektor ROTWŚ.

Koszt uruchomienia platformy nie przekroczy 10 tysięcy złotych.

W odpowiedzi na zastój w turystyce związany z pandemią platformę sprzedażową voucherturystyczny.pl uruchomiły też Dolnośląska Organizacja Turystyczna i tamtejszy urząd marszałkowski.

CZYTAJ: Dolny Śląsk zachęca do przyjazdu i szykuje vouchery

Platforma działać będzie na stronie ROTWŚ swietokrzyskie.travel, kierująca do niej zakładka pojawi się w serwisie 24 lipca. – Oferujemy przedsiębiorcom dodatkowy kanał sprzedaży, jego zaletą ma być kumulacja wszystkich regionalnych atrakcji. A nasza strona ma bardzo dobre pozycje w wyszukiwarkach, na hasło „świętokrzyskie” pojawia się jako pierwsza lub druga. Będzie można na niej kupić między innymi noclegi, bilety do atrakcji turystycznych, pakiety biur podróży, bony zniżkowe i vouchery – wyjaśnia dyrektor biura ROTWŚ Małgorzata Wilk-Grzywna. – Tworząc platformę, chcieliśmy wesprzeć naszych przedsiębiorców w okresie pocovidowym. Teraz firmy mniej potrzebują promocji wizerunkowej, oczekują od nas raczej komercyjnego podejścia do tematu – dodaje.

Nowe Trendy
Sztuczna inteligencja w turystyce? Wymaga uregulowania i zmniejszenia szkodliwości
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Nowe Trendy
Zamek Królewski na Wawelu świętuje "frekwencję wszech czasów"
Nowe Trendy
Niemcy - mniej biurokracji w hotelach i na lotniskach. Od czego jest cyfryzacja
Nowe Trendy
Hiszpanie do turystów: Nie myjcie się pod prysznicem! Damy wam wiaderka na wodę
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Nowe Trendy
Booking chce rosnąć w Europie przez przejęcia. Bruksela mówi „stop”
Nowe Trendy
Premier Grecji: Zagraża nam zmiana klimatu, ale mamy program zatrzymania pożarów