Reklama
Rozwiń
Reklama

Andaluzja wzmacnia turystykę. 200 milionów euro na konkurowanie z innymi regionami

Rząd Andaluzji ogłosił, że w 2026 roku przeznaczy 200 milionów euro na wspieranie turystyki. Celem jest zwiększenie konkurencyjności, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju tego kluczowego dla regionu sektora gospodarki.

Publikacja: 06.11.2025 01:23

Białe wioski w Andaluzji mają dostać pieniądze na rozwijanie produków turystycznych przyciągających

Białe wioski w Andaluzji mają dostać pieniądze na rozwijanie produków turystycznych przyciągających turystów po sezonie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Według ministra turystyki i spraw zagranicznych Andaluzji Artura Bernala nowy budżet w wysokości 198,7 miliona euro będzie skoncentrowany na działaniach dostosowujących sektor do współczesnych wyzwań – pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. – W centrum naszych działań znajdują się gminy jako oś łącząca region, innowacje, inteligentne zarządzanie i wzmocnienie przedsiębiorczości i różnorodności oferty turystycznej – podkreślił Bernal podczas posiedzenia parlamentu regionalnego.

Czytaj więcej

Turystyka przestaje być lokomotywą hiszpańskiej gospodarki

Andaluzja inwestuje w turystykę

W przyszłym roku środki na promocję i komunikację turystyczną wzrosną znacznie, bo o 32,5 procent w porównaniu z 2025 rokiem. Andaluzja zamierza także równoważyć sezonowość ruchu turystycznego i rozwijać mniej znane obszary regionu. Wśród kluczowych inicjatyw znalazły się:

  • Program Munitur (5,7 miliona euro) – wsparcie projektów równoważących aktywność turystyczną przez cały rok,
  • Plany dla dużych miast (ponad 4,4 miliona euro) – obejmujące ośrodki takie jak Jerez, Marbella, Sewilla i Almería,
  • Porozumienie z miastem Malaga (596 tysięcy euro) dotyczące rozbudowy Pałacu Targowo-Kongresowego,
  • Projekt „Białe wioski” w Sierra de Cádiz (2,5 miliona euro) – nowa pula dotacji dla gmin na szybkie projektowanie i realizację lokalnych inicjatyw turystycznych.

Program Pymetur, z budżetem 5 milionów euro, ponownie wesprze małe i średnie przedsiębiorstwa turystyczne. Równolegle projekt Investur (240 tysięcy euro) sfinansuje badania stosowane na andaluzyjskich uczelniach, skupione na zrównoważonym rozwoju i transferze wiedzy do biznesu.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Regiony Hiszpanii w obronie turystyki. „To nie problem, ale motor gospodarki”

Inteligentna i ekologiczna turystyka

Jednym z filarów nowej strategii jest projekt Andalucía Nexus, którego finansowanie wzrosło do 2,6 miliona euro – o prawie 24 procent więcej niż rok wcześniej. – Nexus to dowód zaangażowania Andaluzji w inteligentne zarządzanie turystyką, wykorzystanie danych, wzmacnianie przedsiębiorczości oraz rozwój partnerstw publiczno-prywatnych – wyjaśnił Bernal.

Ponadto pojawi się nowa pula 300 tysięcy euro dotacji na tworzenie nowych doświadczeń dla turystów, produktów i segmentów rynkowych, które mają pomóc w wydłużeniu sezonu, zróżnicowaniu oferty i zwiększeniu konkurencyjności regionu.

Dzięki tym inwestycjom Andaluzja chce umocnić swoją pozycję jako lidera zrównoważonej i inteligentnej turystyki w Europie, stawiając na równowagę między wzrostem gospodarczym a ochroną środowiska i lokalnym rozwojem – podkreśla Hosteltur.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Rekord na tureckich lotniskach. Cztery razy więcej pasażerów niż w Polsce
Popularne Trendy
Za 15 lat liczba turystów sięgnie 2,5 miliarda. „AI to nie opcja, to konieczność”
Materiał Promocyjny
Chorwacja dla tych, którzy chcą więcej niż plaża
Popularne Trendy
Turecka branża turystyczna liczy w 2026 roku na więcej turystów. Z Europy i z Rosji
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama