Dolnośląska Organizacja Turystyczna podsumowała letni sezon w turystyce. - Dla Dolnego Śląska był on najlepszy w historii - mówił prezes DOT Adam Zawada podczas wczorajszej konferencji prasowej. - W sposób bardzo dynamiczny wyszliśmy z zapaści pandemicznej. Na konkretne dane wynikające z badań statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego przyjedzie jeszcze czas, ale informacje płynące z branży turystycznej są niezwykle optymistyczne - zapewniał. Jego zdaniem na dobre wyniki turystyki wpłynęła sytuacja gospodarcza, chęć ludzi wyjścia z domu i korzystania z życia, ale też różnego rodzaju inicjatywy wspierające turystykę.
Czytaj więcej
Ruszył portal dolnyslask.travel.pl, który nie tylko dostarcza informacji o atrakcjach turystycznych regionu, ale też sprzedaje wycieczki.
- Oprócz wsparcia finansowego w różnych formach, między innymi uruchomionego w zeszłym roku Dolnośląskiego Pakietu Gospodarczego, podjęliśmy również szereg działań, które miały pomóc przedsiębiorcom z branży turystycznej w okresie pandemii i w czasie pocovidowym - mówi marszałek województwa dolnośląskiego Cezary Przybylski, cytowany w komunikacie DOT. - Kampanie promocyjne Dolnego Śląska, między innymi „Odkryj Dolny Śląsk”, akcja #BezpieczneDoOdkrycia i inne działania promocyjne nie tylko przyciągnęły wielu turystów krajowych, ale też zachęciły samych Dolnoślązaków do podróży lokalnych i odkrywania uroków własnego regionu - dodaje.
Turyści licznie odwiedzali regionalne punkty informacji turystycznej na głównym dworcu PKP i lotnisku we Wrocławiu - w lipcu, sierpniu i wrześniu ich liczba sięgnęła niemal 24,5 tysiąca. Wzrosła również liczba zapytań mailowych i telefonicznych.
Jak podkreśla Adam Zawada, „bardzo silnym zastrzykiem gotówki dla turystyki” był Polski Bon Turystyczny. DOT stworzyła narzędzie do promocji i sprzedaży ofert dolnośląskich przedsiębiorców turystycznych - portal dolnyslask.travel.pl - z ponad tysiącem ofert turystycznych biur podróży, hoteli, restauracji, przewodników i innych przedstawicieli dolnośląskiej branży turystycznej.